Bezpečnost zaměstnanců a návštěvníků je prioritou všech obchodních center. V koronavirové době zejí nákupní střediska prázdnotou – a na to reagují velká centra speciálními bezpečnostními opatřeními, která bychom ještě před rokem označili za zcela nesmyslná, potažmo ze přehnané výstřelky připomínající sci-fi.
Pokud navštívíte pražské nákupní centrum Chodov a přijdete do něj z metra směrem k prodejně Albert, uvidíte nový bezpečnostní rám, který slouží k dezinfekci celého těla.
Podle našich informací se v současnosti jedná o unikát, na který v jiných obchodních střediscích jen tak nenarazíte.
Těžké chvilky si právě teď prožívají obzvlášť nákupní centra, lidé do nich totiž nechodí. Koníček v podobě víkendového brouzdání po nákupech a bufetech zakončeného návštěvou kina mnohým koronavirus vzal – a jen tak jej nevrátí.
Jakmile vláda přikázala nošení roušek, návštěvnost obchodních center začala rapidně klesat o 20–30 %. A podle analýzy firmy CPI Property Group Radovana Vítka (která tvoří cca 14 % veškeré plochy obchodních center v ČR) je nezájmem těchto návštěvníků postižena nejvíce právě Praha.
Nové zařízení by mělo být schopné zajistit celotělovou dezinfekci pro až 900 osob za hodinu, a to velmi rychlým a účinným způsobem. Centrum si od něj slibuje, že se lidé přestanou bát chodit nakupovat do několikapatrových obchodů a opět se tak zvýší počty zákazníků.
Před několika dny představil i řetězec Albert novinku: Dezinfekční box na nákupní vozíky, který zákazníci přivítali s nadšením.