Utratili jste v obchodech více, než jste chtěli? Nejspíš za to může osvětlení v prodejnách

Správné osvětlení dodá prostoru atraktivitu. A nejen prostoru – psychologicky pomáhá zviditelnit i prodávané zboží Canva

Správný výběr světel dokáže zatraktivnit nabídku v obchodech. A nejde o náhodu, nýbrž přímo o cíl prodejců – tímto způsobem vás snadno donutí nakupovat mnohem více. Stačí jim k tomu důmyslný systém svítidel, která osvětlí místa s vystaveným zbožím.

Přečtěte si také

Prát ekologicky zvládne každý. Vyrobte si domácí prací gel, který vaše prádlo provoní na dlouho
Prát ekologicky zvládne každý. Vyrobte si domácí prací gel, který vaše prádlo provoní na dlouho

Klíčem k srdci zákazníka nejsou zdaleka jen slevy či líbivé akce. S prodejem pomáhá také důležitý světelný systém, který má za úkol vyvolat v nakupujících zájem. Co nejde dobře vidět, to se jednoduše dobře neprodává.

Právě osvětlení poukazuje na zboží v akci a zákazníkům pomáhá i v orientaci v prostoru. A to se netýká jen vnitřních prostor nákupních center – triky s osvětlením čekají na nákupu chtivé zákazníky už ve výloze, která by měla upoutat na první pohled nejen obsahem, ale i dobrým nasvícením.

Speciální světlo na zboží

Kdepak, tradiční žárovky v obchodech nečekejte. Zboží totiž osvětluje speciální svítidlo, které bylo vyvinuto právě pro tento účel. Proto vám v různých částech prodejen může připadat sortiment atraktivní – některá svítidla mají alespoň na pohled zdokonalit třeba nabízené pečivo, jiná pak pomáhají zefektivnit například prodej masa či ovoce a zeleniny.

V Kupi světlem neklameme – hlavní jsou u nás akce!

Jedná se o aktuální trend, nikoliv však jediný. Moderní je rovněž celoplošné osvětlení složené z jednotlivých svítidel či stále oblíbenější lištové systémy s LED track lighty. Původní zářivky pak také nahrazují minimalistické LED panely a podhledy.

Různé druhy svítidel pro různé druhy zboží. I taková je psychologie prodeje elasticcomputefarm / Pixabay

Umocnění barev? I za to může světlo

Svítidla neslouží jen k zatraktivnění nabídky. Jejich dalším cílem je věrné zobrazování barev – toho je docíleno pomocí zdrojů, které se podobají běžnému dennímu světlu. Protože navíc existují různé odstíny světla, využívají návrháři u světelných systémů také tuto vlastnost: žluté světlo, teplejší, nasvěcuje například pečivo, osvětlení s červenými tóny je naopak časté pro masné výrobky. Právě tyto triky pomáhají vykreslit zboží ideálněji, než by tomu bylo v případě univerzálního osvětlení prostoru.

Kromě toho je dokázáno, že světlo přímo ovlivňuje také náladu člověka. Jistě sami tušíte, jaký vliv na vás má bílé ostré světlo, které bývá považováno za vhodné pro den díky efektu povzbuzení a bdělosti. A naopak žluté světlo s teplými tóny je ideální na večer, jelikož vás připravuje na spánek.

Žluté, hnědé či bílé, pečivo kupujte vždy levněji

Tip: Překvapují vás hrátky obchodníků se světlem? A věděli jste i, jaké triky mají prodejci v rukávu díky zkušebním kabinkám? Přečtěte si náš článek a dozvíte se, v čem celá finta spočívá.

Jaká světla využívat doma?

Různé světelné kombinace můžete využít chytře i v domácnosti. Jednoduché rozdělení na chladné a teplé světlo vám pomůže při vybírání osvětlení do vašeho domova. Jiné světlo můžete volit v ložnici, jiné v pracovně.

Chcete-li se řídit vlastnostmi svítidel, dopřejte si večer opravdu žluté až červené světlo, které simuluje vzhled hřejivého ohně a vyvolává ve vás klidnou náladu. Takové světlo vás před spánkem nebude dráždit. Světlo chladné a bílé se naopak může hodit třeba pro práci v kuchyni, ale i v kanceláři, kde chcete být bdělí a využít svou tvůrčí energii naplno.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!