IKEA fušuje do módy a představuje vlastní kolekci oblečení

Vtipné a stylové zároveň, to je oblečení Ikea Ikea.com

Oblékli byste si na sebe mikinu nebo triko s čárovým kódem na prsou? Jasně! Proč ne, jako motiv je to vtipné, a pokud to bude přímo od Ikea, tak dokonce i stylové. Právě Ikea je po Lidlu dalším řetězcem, který světu představuje vlastní merchandise.

Přečtěte si také

Více než polovina Čechů vyhazuje potraviny zcela zbytečně. Patříte mezi ně?
Více než polovina Čechů vyhazuje potraviny zcela zbytečně. Patříte mezi ně?

Některé firmy máme prostě rádi

Určitě byste z rukávu vysypali hned několik firem, které bychom mohli všeobecně označit za tzv. lovebrand, tedy značky, jež mají lidé rádi natolik, že o nich sami mluví a doporučují jejich výrobky či služby jen tak, protože jsou prostě dobré.

A některé z nich jsou dokonce tak oblíbené, že by lidé byli nadšeni, kdyby si mohli koupit tričko, mikinu, boty a spoustu dalších drobností, a to všechno jen proto, že danou značku mají prostě rádi a chtějí, aby to bylo i vidět.

EFTERTRÄDA = „nástupce“, přestane Ikea prodávat nábytek a zkusí to s oblečením?

Žhavou novinkou právě teď je spolupráce švédské a japonské pobočky Ikea, které vymyslely vlastní kolekci oblečení (mikiny, trička, deštníky, tašky, ručníky, lahve na vodu pod názvem EFTERTRÄDA, jež byla speciálně navržena pro obyvatele Tokia – doslova „inspired by and made for the people of Tokyo“. Švédský pojem EFTERTRÄDA znamená „nástupce“.

Ikea navrhla vlastní kolekci merchandise zboží Ikea

Oblečení EFTERTRÄDA si můžete koupit zatím jen v Japonsku

Co se tímto pojmem snaží Ikea naznačit, není úplně jisté, nicméně sama na svých webových stránkách nadhodila otázku: „Mohlo by naše oblečení a doplňky nahradit vybavení do domácností?“

Nebojte se, to určitě ne, ale pokud se její oblečení uchytí, je možné, že se Ikea jednoho dne rozroste o další oddělení.

Ale kdo ví, nás se to stejně úplně netýká. Japonci jsou zatím prvními vlaštovkami, nicméně skutečně se předpokládá, že Ikea svůj merch zpřístupní i na dalších trzích.

Když se to povedlo Lidlu, Ikea zaboduje bezpochyby také

Lze však předpokládat, že nová kolekce oblečení a doplňků od Ikea bude mít velký úspěch, stejně jako jej měl i Lidl se svými tričky, ponožkami, teniskami a pantofli. Toto oblečení z Lidl shopu mizelo rychlostí blesku.

Podle tiskové mluvčí Lidl Zuzany Holé se další limitovaná edice nechystá: Jde o jednorázovou akci, přičemž móda s logem Lidlu sklidila v zahraničí kladné reakce (například na Amsterdam Fashion Weeku). Zároveň jde o první akci svého druhu, kterou jsme spustili od pondělí 29. června na našem e-shopu, a některé kousky byly během pár hodin vyprodány.

Prolistujte si nový katalog Ikea 2021 online.

Lidl tenisky šly tak na dračku, že byly hned vyprodány Lidl-shop

Lovebrand je prostě lovebrand

Pokud se podíváte na průzkum agentury Nielsen, Lidl oproti všem ostatním řetězcům v Česku výrazně posiluje a dnes už mezi spotřebiteli vede. Svou oblibu si u zákazníků získal nabídkou kvalitních potravin, svých kvalitních prémiových značek a přátelštějším přístupem zaměstnanců, než je běžné u ostatních řetězců. Pokud tedy vlastní merch vyšel Lidlu, pak Ikee bezpochyby také.

Ne vždy se vlastní merch povede

Představit vlastní merchandise však neznamená pokaždé úspěch. Dovolit si jej mohou značky, které jsou skutečně lovebrandem. Ne vše se totiž povede. Třebaže český dokumentární film V síti měl ohromný úspěch, vlastní merch se až tak úplně nepovedl. Tedy alespoň podle ohlasů lidí na sociálních sítích.

Bizár, nebo výborný marketingový tah?

Nápisy na mikinách „A nevadí, že mi je 12?“ nebo „12, tak to je pohoda“ budily spíše výsměch či pohoršení. Slovo bizár bylo v komentářích skloňováno často. Tento počin nezachránily ani zadní strany mikin, na kterých bylo napsáno To teda vadí!“ a „To teda není!

Pokud však bylo cílem marketingu projektu šokovat a zakousnout se do paměti, bezpochyby se to podařilo.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!