Čeští výrobci vířivek u soudu porazili dovozce čínských kopií

Česká firma vyhrála spor s dovozcem čínských napodobenin USSPA

Znáte firmu USSPA? Pokud jste nikdy neřešili koupi vířivky či bazénu, její název vám zřejmě pranic neřekne. USSPA je nejstarší a zároveň nejúspěšnější českou firmou ve výrobě vířivek, které by si zřejmě nezainteresovaní lidé nevšimli i nadále – kdyby ovšem nevyhrála soudní spor s dovozcem čínských kopií vířivek, které jako by byly vyrobeny v jejich dobroučské dílně. Jenže odtud kopie nepochází.

Přečtěte si také

Jak využít vlašské ořechy? Opraví nábytek a skořápky vás zbaví chřipky
Jak využít vlašské ořechy? Opraví nábytek a skořápky vás zbaví chřipky

Napodobeniny tady vždycky byly, jsou a budou

Ani v oblasti bazénové rekreace nejsou napodobeniny ničím neobvyklým. A dá se říct, že v USSPA jsou už na čínské padělky zvyklý. Čínští výrobci samozřejmě nenapodobují pouze dobroučskou firmu, ale také například úspěšné americké či švédské SPA výrobky. To se děje už dlouhá léta.

Důležité je však také zmínit, že k napodobování se neuchylují jen čínští výrobci, ale také ti, od kterých by to možná jen málokdo očekával.

Už v roce 1998 totiž od firmy USSPA okopíroval víceúčelovou koupelnovou vanu věhlasný německý výrobce koupelnového a kuchyňského zařízení Hansgrohe. Spor obou společností nakonec získal podobu spolupráce a firmy se dohodly na licenci.

Vyhrát soudní spor v průmyslové oblasti není nic jednoduchého – a platí to i pro vířivka Pexels / Pixabay

Český dovozce odmítl čínské napodobeniny z trhu stáhnout

Svou značku a produkty si USSPA hlídá a jde jí to dobře. Ve své sbírce má několik patentů, je také držitelem certifikátu kvality CZECH MADE a nechybí jí ani ocenění za design, jako jsou Red Dot Design Award a Good Design Award.

Není se tedy čemu divit, že poté, co v roce 2017 uviděla Kateřina Kadlecová, ředitelka firmy, fotografie rozpracovaných forem na čínské vířivky, které si za vzor nezpochybnitelně vzaly design jejích vířivek, rozhodla se jít do soudního boje s českým dovozcem těchto čínských napodobenin, který kopie odmítl z trhu stáhnout.

Mohlo dojít ke klamání spotřebitele

Podle soudního rozsudku, jehož některé pasáže ve svém článku zabývajícím se tímto sporem (z něhož vycházíme) publikoval detailněji časopis Forbes, český dovozce čínských výrobků napodobujících vířivky od USSPA nejen zboží „dovezl, skladoval, propagoval, nabízel k prodeji a uváděl na trh…“, ale také zákazník mohl nabýt dojmu, že skutečně kupuje český výrobek. Dojít tudíž mohlo k záměně produktů, úmyslné či neúmyslné, a ke klamání spotřebitele. 

Čistič na vířivku v akci? Pohlídejte si akční cenu na Kupi.cz

Jde o důležitý precedens

Firma USSPA soudy s českým dovozcem nakonec vyhrála, a třebaže na sporu „nevydělala“, lze jej bezpochyby považovat za důležitý precedens. Vést soudní spor v oblasti průmyslu totiž není vůbec jednoduché a to, co se může zdát jako předem vyhraný proces, vyhrané ve skutečnosti vůbec být nemusí.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!