Česká automobilka Škoda Auto tento týden představila svůj první elektromobil – zájemci si jej mohou objednávat už od 3. září. Cena nové Škody Enyaq se v základní verzi bude pohybovat nad milionem korun. Výroba elektro SUV škodovky zůstane v Mladé Boleslavi a firma do nové výrobní linky, ze které bude denně sjíždět až 350 elektromobilů Enyaq iV, investovala 32 milionů eur. Jde o první z plánovaných šesti elektromobilů, které chce Škoda Auto v dalších pěti letech uvést na trh.
Vyšší cena a malý počet dobíjecích stanicí je jedním z hlavních důvodů, proč na českých silnicích elektromobily zatím moc často nepotkáváme. Je ale velmi pravděpodobné, že uvedením prvního hybridu pod značkou Škoda se situace během pár let změní.
Představení nového modelu Škody Auto ve vysočanské hale O2 Universum si nenechal ujít ani premiér Andrej Babiš, který se v Enyaq iV vyfotil a fotku sdílel na všechny své sociální sítě.
„Je to začátek nové éry pro Škodu Auto,“ pronesl nový šéf Škodovky Thomas Schäfer ve vysočanské hale O2 Universum, když představoval novinku mladoboleslavské značky.
Před necelým rokem Škoda Auto uvedla na trh jiný model, který zaujal nejen svou malou velikostí, ale také tím, že se jednalo o první elektrické sériové auto škodovky. Podle slov zástupců automobilky ale tento model nevznikal od začátku s tím, že se bude dobíjet jen do zásuvky. Tím je až nyní právě nový Enyaq iV.
Velkou diskuzi mezi motoristy rozvířilo zveřejnění ceny. Lidé se rozdělili prakticky na dva tábory. Na straně jedné stojí ti, kteří jen nevěřícně kroutí hlavou nad její údajnou přemrštěností. A na straně druhé ti, kteří argumentují, že auta z kategorie SUV obecně lámou rekordy a cena odpovídá i velmi vysoké pořizovací ceně baterie.
Když se na vozidlo podíváme z pohledu výkonu a užitné hodnoty, srovnatelný základní model Škoda Kodiaq si můžeme pořídit za 720 tisíc. A do not Enyaq iV rozhodně nehraje ani fakt, že v Česku pro elektrická auta není skoro žádná podpora.
Vysokou cenu ale kompenzují nízké provozní náklady. V průměru se dá jezdit za patnáct kilowattů na 100 kilometrů, což je zhruba 45 korun – a za to byste nepořídili ani dva litry benzínu.