Značky na českém trhu mění obaly: Gambrinus bez PET lahví, Magnum v kelímcích z recyklovaného plastu

Magnum v nových kelímcích z recyklovaného plastu Edie

Plzeňský Prazdroj výrazně omezuje jednorázové plasty a postupně ukončuje prodej piva v PET lahvích. Mezi výrobci zmrzliny je průkopníkem v udržitelnosti společnost Magnum patřící do skupiny Unilever – vyvinula novou recyklační technologii a jako první využila pro výrobu svých kelímků recyklovaný plast. Cílem značky je celkově ekologičtější budoucnost a omezení negativního vlivu odpadu na životní prostředí.

Přečtěte si také

Jak zpracovat houby? Zkuste je zavařit, naložit do soli, zamrazit nebo si z nich udělejte koření
Jak zpracovat houby? Zkuste je zavařit, naložit do soli, zamrazit nebo si z nich udělejte koření

Známá značka zmrzliny vsadila na recyklaci

Magnum k výrobě kelímků o objemu 440 ml nepoužívá běžnou mechanickou recyklaci, nýbrž inovativní recyklační metodu rPP. Ta zaručuje, že se materiál během procesu přeměny neznehodnotí, ale bude mít stejné vlastnosti jako nově vyrobený plast. Navíc dokáže recyklovat i nekvalitní směsný plastový odpad.

Jsme hrdí na to, že jsme celosvětově první značkou zmrzliny, která propaguje tuto průlomovou technologii,“ komentuje Julien Barraux, globální viceprezident značky Magnum. „Rádi bychom tímto novým přístupem přiblížili oblasti potravinářství a občerstvení udržitelnější budoucnosti a připravili cestu k cirkulární ekonomice,“ dodává.

Gambrinus v plastových lahvích už v obchodech neuvidíte Prazdroj

Gambrinus a Radegast už v plastu nekoupíte

Pozadu nezůstávají ani výrobci alkoholu, kteří se plastu snaží vyhnout úplně. Prazdroj začátkem letošního roku ukončil distribuci některých značek piv v PET lahvích – konkrétně se jedná o Gambrinus a Radegast, následovat by však měly i Velkopopovický Kozel, Primus a Klasik. Jde ale jen o první kroky, které jsou součástí dlouhodobé udržitelné strategie.

Dále pracujeme na nových typech lahví pro ochucené příchutě nealkoholického piva Birell, které budou vyráběny z recyklovaných plastů. Už letos bychom chtěli Birell prodávat v PET lahvích s 25% podílem recyklovaného PETu a náš cíl je podíl rPETu postupně zvyšovat,“ říká Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.

Kofola chápe udržitelnost komplexně

O udržitelnost usilují i výrobci nealkoholických nápojů. Například Kofola, navzdory problémům vyplývajících z koronakrize, snižuje podíl nevratných obalů a jako palivo svých kamionů používá stlačený zemní plyn.

Kromě toho také čerpá vodu z oblasti Rajecké Doliny, která nově disponuje BIO certifikátem. A do příštího roku tam plánuje pěstovat i všechny bylinky používané v nápojích. Základ tedy vidí v surovinách, ale nebrání se ani spolupráci s lokálními farmáři a snaží se i o ekologickou likvidaci odpadů.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!