Po jaké svačině to bude vašemu školákovi v lavici lépe myslet?

Jakou svačinou vyzbrojit školáka do školy? Pixabay / Pexels

Lámete si hlavu nad tím, proč vaše dítě chodí ze školy unavené a s poznámkami v žákovské knížce? Nosí domů špatné známky a učitelé si stěžují, že se nesoustředí? Možná za vším stojí nedostatek jídla, z kterého by váš syn nebo dcera načerpali energii. Poradíme vám, jakou přichystat svačinu, aby to dítěti v lavici lépe myslelo a jak dosáhnout toho, aby si na jídlo udělalo čas.

Přečtěte si také

Které obchody budou otevřené 28. října 2020: Nouzový stav a státní svátek komplikují lidem nákupy
Které obchody budou otevřené 28. října 2020: Nouzový stav a státní svátek komplikují lidem nákupy

Po zdravé svačině bude vaše dítko premiantem třídy

Bez svačiny nepodávají školáci takové výkony a tolik se nesoustředí – je totiž nedílnou součástí denního stravování v dopoledních a odpoledních hodinách. Celkem by měla tvořit 20 až 25 % denního příjmu energie.

Přidejte svým ratolestem do batohu vyváženou stravu, nejlépe s tímto poměrem živin:

  • 15–20 % bílkovin
  • 25–35 % tuků
  • 50–55 % sacharidů

Možná s láskou připravené jídlo objevíte večer v batohu nedotčené. V takové chvíli nemá smysl dítěti nic vyčítat. Raději mu zkuste vysvětlit, že se po svačině bude cítit plné energie a udrží více pozornosti. Uvidíte, že se správnou stravou bude vaše dítko dosahovat skvělých studijních výsledků.

Věděli jste, jak velký vliv může mít stravování na školní výkony vašich dětí? Pixabay / Pexels

Jaké potraviny podporují myšlení? Zjistili jsme to za vás!

Existují potraviny, které podporují funkce mozku. Zahrňte je do jídelníčku dětí a obohaťte jimi svačinu školáků. Na jakých potravinách si pochutnají a zároveň se po nich budou cítit dobře?

  • zejména vlašské ořechy
  • dýňová semínka
  • jablka
  • čokoláda
  • kustovnice čínská
  • borůvky
  • rajčata
  • banány
  • vajíčka

Nezapomeňte vašemu dítku připomenout, aby dodržovalo pitný režim. Nejvhodnější je lehce mineralizovaná voda, do lahve mu nicméně můžete nalít i naředěný ovocný džus.

Přírodní tabletky na podporu mysli?

Kupte se slevou Borůvky.

Porovnat slevy

Svačiny do školy, po kterých se jen zapráší

  • I zdravé svačiny mohou být lahodné. Inspirujte se s námi!
  • Namažte pečivo čerstvým sýrem, tvarohem nebo domácí pomazánkou, položte na nátěr šunku a navrch dejte kousek zeleniny.
  • Do svačinové krabičky vložte celozrnný muffin a jablko nebo skleničku s bílým jogurtem, kvalitním müsli, směsí ořechů a kousky ovoce.
  • Připravte školákovi ovocný salát, smoothie z čerstvého ovoce a zeleniny nebo zeleninový salát s chutným jogurtovým dresinkem.
  • Pečivo obměňujte – jednou mu přibalte celozrnné, podruhé domácí žitné a jindy třeba křehký chléb. A měňte i přílohu k pečivu, například zvolte sýr Cottage.
  • Pokud vaše dítě holduje bagetám, udělejte mu celozrnnou bagetu s mozzarellou a rajčetem nebo s tuňákovou pomazánkou a ledovým salátem.
Proč by svačiny do školy nemohly mít vysokou kvalitu? Ponyo Sakana / Pexels

A co do svačinové krabičky nepatří?

Vyhněte se nasyceným tukům, salámům s malým podílem masa, tučnému bílému pečivu, fastfoodovým pokrmům, sladkým nápojům a sladkostem obecně. Cukrovinky nahraďte mléčnými nápoji, ovocem a domácími müsli tyčinkami – skvělou vychytávku pořídíte v prodejnách Tescoma: Lis na zdravé tyčinky Della Casa (419 Kč).

Jděte na děti chytře

Ovoce a zelenina patří do našeho jídelníčku, a zvláště děti potřebují pro lepší učení a vývoj dostatek vitaminů a minerálů. Naučte své ratolesti vážit si svačin a zapojte je do přípravy. Společně třeba uložte jídlo do krabičky s obrázkem oblíbené animované postavičky.

Ovoce a zeleninu nakrájejte na menší kousky – dětem se takto přichystaná lépe konzumuje. A pokud dítko nemá rádo samotnou zeleninu, vložte mu ji do bagety, sendviče nebo mezi plátky chleba.

Barevná, šikovná a hlavně zdravá svačinka?

Domácí svačiny jako záruka čerstvosti

Může se stát, že v časové tísni požádáte dítě, aby si koupilo nějakou svačinu cestou do školy. Nikdy však nebudete mít jistotu, že si za peníze koupí něco čerstvého a plnohodnotného.

Dopolední a odpolední svačiny připravené z čerstvých surovin jsou jistým přínosem pro zdraví, soustředění a učení se. Navíc ušetříte peníze, zejména pokud máte více potomků. Dejte jim na výběr z několika variant a zároveň zohledněte jejich potřeby.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!