Alze vadí poplatek za platby kartou, a proto se rozhodla, že jej naúčtuje firemním zákazníkům. V praxi to znamená, že zákazník, který si udělá zakázku na e-shopu Alzy, zaplatí nejen za zboží v košíku, ale musí počítat i s poplatkem za platbu firemní kartou.
Pokud máte u Alzy firemní účet, možná vás během léta překvapil poplatek, který firma nově účtuje ke každé své objednávce. U 30 tisíc podnikatelů a firem eviduje Alza zapamatovatelnou kartu, tedy kartu, která je vedená na firmu nebo podnikatele.
A právě těm se od začátku prázdnin celková částka při objednávce automaticky nenápadně zvýší až o více než sto korun – právě vlivem poplatku spojeného s platbami kartou. Ten, kdo kartu na e-shopu Alzy uloženou nemá, se o něm navíc dozví bohužel až při placení.
Podle Jiřího Ponrta, finančního ředitele Alzy, jsou na vině vyšších cen vlastní poplatky, které musí tato firma dále odvádět dalším společnostem a uskupením, které platby kartou zajišťují. Skrze výše uvedený systém však nově tyto částky platí místo Alzy firemní zákazníci.
„Kvůli vysokým poplatkům, které musí v případě platby firemní kartou uhradit Alza kartovým asociacím, jako je například Visa nebo Mastercard, a vydavatelům platebních karet, tedy bankám, a bývají to i více než dvě procenta z placené částky, chceme, aby se tomuto tématu kartové asociace a vydavatelé platebních karet aktivně věnovali a nastavili stejné podmínky jako při využití běžných karet,“ popsal Jiří Ponrt listu Hospodářské noviny příčiny, které Alzu k nepopulárnímu kroku přivedly.
Pokud zaplatíte v obchodě nebo na e-shopu jakoukoliv platební kartou, prodejce je povinen odvést poplatek, který se skládá ze tří částí:
Věděli jste, že: Alza zavedla nový způsob oceňování nejlepších zaměstnanců? Jako poděkování za mimořádné pracovní výkony zejména v posledních měsících jim nově umožňuje využívat služební elektrovozy. Firma také zavedla možnost neomezeného home office a přesunula školení většinově do on-line prostředí.
S poplatkem za platbu kartou se většinou můžeme setkat pouze u malých e-shopů. Pro zákazníky Alzy je tak tato novinka velmi nečekanou ranou. O tom ostatně svědčí i komentáře na sociálních sítích, v nichž lidé mimo jiné hrozí odchodem ke konkurenci. Té hraje do karet i to, že obdobné poplatky zatím údajně zavádět neplánuje.
„Štve mě to z principu, není to od nich hezké, abych to řekl slušně. Alza je jednička na trhu, loni měla obrat téměř 30 miliard korun a teď vám nenápadně naúčtuje k ceně zboží i poplatek více než 100 korun,“ rozčiluje se například příspěvkem na Facebooku jeden z uživatelů.