Někteří klienti České spořitelny zůstali o víkendu bez peněz. Banka jim strhla platby kartou dvakrát

Kvůli systémové chybě České spořitelny zůstala řada jejích klientů o víkendu bez peněz Adobe stock

Jste klientem České spořitelny a používáte její platební karty při nákupech? Potom byste si měli překontrolovat platby z minulého týdne. V sobotu byla totiž odstavena aplikace České spořitelny George a v bance poté došlo k chybě, která v internetovém bankovnictví způsobila, že platby klientů v uplynulém týdnu se strhly hned dvakrát. Někteří lidé se tak ocitli o víkendu zcela bez finančních prostředků.

Přečtěte si také

3 recepty na luxusní rajčatové polévky: Vyzkoušejte indickou, španělskou nebo řeckou
3 recepty na luxusní rajčatové polévky: Vyzkoušejte indickou, španělskou nebo řeckou

I přesto, že chybu Česká spořitelna odhalila brzy, zhruba půl dne během soboty mohly účty některých klientů vykazovat záporný zůstatek. Ti, kteří měli nastaven kontokorent, měli vyhráno, bohužel existuje celá řada lidí, kteří se marně snažili zaplatit kartou v obchodě nebo na benzinové stanici. Na sociálních sítích se strhla vlna kritiky od nespokojených lidí. Banka obratem přidala do aplikace oznámení, které se ukázalo po přihlášení. V něm spořitelna informovala, že si je problému vědoma a ať se lidé neznepokojují, protože jde pouze o systémovou chybu.

Jak problém vypadal v praxi?

Po přihlášení do internetového bankovnictví viděli klienti částky za své nákupy a platby stržené s dvojnásobnou hodnotou. Nákup na víkend v hodnotě 4000 Kč se tedy mohl zobrazit v aplikaci George jako osmitisícový. 

František Bouc z tiskového centra České spořitelny situaci za banku okomentoval: „Pravidelně nasazujeme nové funkcionality do internetového bankovnictví. Vždy si posbíráme – například jednou za dva měsíce nebo jednou za čtvrt roku – veškeré funkce, kterými chceme bankovnictví obohatit a potom, většinou v noci z pátku na sobotu, se bankovnictví odstaví a dělají se změny. Skutečně se mohlo v sobotu stát, že u některých klientských účtů se duplikovaly transakce, které byly provedeny v minulém týdnu platební kartou. Nyní už je vše vyřešené, problém tedy už není aktuální.“

Česká spořitelna se za chybu omluvila Facebook Česká spořitelna

Nasazování nových aktualizací je poměrně náročný operační proces a prakticky nelze vyloučit, že by jakákoli banka po ní nemohla mít nějaký větší či menší problém.