Konec pokladních v obchodech? Inteligentní nákupní vozíky je mají již brzy nahradit

Běžné nákupní vozíky možná brzy nahradí chytrá technologie RetailWire

Chytré nákupní vozíky Dash Cart od Amazonu mají zásadně zrychlit a usnadnit placení za nákupy. Vzhledem sice připomínají běžné nákupní vozíky, ale mají zabudovanou technologii, která dokáže rozpoznat, jaké zboží se v nich nachází. Díky tomu už nebude nutné čekat ve frontách nebo skenovat čárové kódy na samoobslužných pokladnách. Jednoduše zaplatíte při odchodu z prodejny, kdy vám bude částka automaticky stržena z účtu Amazon.

Přečtěte si také

Nakopněte hubnutí pomocí koření a čaje. Vyzkoušejte Pu Erh, matchu nebo kurkumu
Nakopněte hubnutí pomocí koření a čaje. Vyzkoušejte Pu Erh, matchu nebo kurkumu

První supermarket s Dash Cart

Společnost už staví i první prodejnu, kde se budou inteligentní nákupní vozíky využívat. Jde o supermarket ve Woodland Hills v Los Angeles, který bude pravděpodobně otevřen na konci letošního roku. Jeho sortiment má být až 10x širší, než je tomu u současných kamenných prodejen Amazon Go. A do budoucna plánuje firma rozšířit technologii i do dalších obchodů.

Co když si nákup rozmyslíte?

Seznam všech produktů se vám přehledně zobrazí na dotykové obrazovce nákupního vozíku. Může ale nastat i situace, kdy si zákazník nákup rozmyslí a zboží z něj vyjme. Pro Dash Cart to není žádný problém, automaticky takovou položku odstraní. Navíc bude komunikovat i s nákupní aplikací Amazon, kde si vytvoříte nákupní seznam a získáte slevy.

Amazon Go a chytré nákupní vozíky RetailWire

Amazon Go a chytré nákupní vozíky

Podobný systém přitom firma využívá ve svých prodejnách Amazon Go. Jde o menší prodejny, kde si díky tomu můžete nákup vkládat rovnou do tašky nebo batohu, a ušetříte tak drahocenný čas. Jiné společnosti už dříve představily nákupní vozíky se skenery. Ty se ale s unikátní technologií Amazonu nedají příliš srovnávat.

Amazon Go už na podobném principu funguje Unsplash

Už žádné čekání u pokladen

Internetový gigant Amazon se snaží prosadit i offline světě, kde je konkurence obrovská. Rozhodl se tedy využít nejnovější technologie, skenování kódu je podle nich přežitek. „Snažíme se našim zákazníkům nakupování co nejvíce zjednodušit. Díky moderním technologiím se nemusí učit nic nového. Jakmile se jednou přihlásí prostřednictvím svého telefonu, můžou ho odložit a nakupovat jako obvykle. Platba automaticky proběhne při odchodu z obchodu,“  říká viceprezident Amazonu Dilip Kumar.