Špatné zprávy pro milovníky fastfoodu: McDonald’s zdražuje!

Cheeseburger bude o 4 Kč dražší Kelvin Stuttard / Pixabay

„Zajdeme na cheese?“ Až zase jednou někomu navrhnete stavit se na svačinu do McDonald’s, budete muset z kapsy vytáhnout o 4 koruny víc, než jste byli doposud zvyklí. Tato síť rychlého občerstvení totiž zdražuje jeden ze svých nejlevnějších a nejoblíbenějších produktů – cheeseburger.

Přečtěte si také

Mnoho lidí netuší, jaký je rozdíl mezi kokosovým mlékem a kokosovou smetanou v kuchyni
Mnoho lidí netuší, jaký je rozdíl mezi kokosovým mlékem a kokosovou smetanou v kuchyni

Ke zdražení dochází po 3 letech

Cena 29 Kč za cheeseburger už neplatí, po třech letech se tak hodnota v ceníku změní na 33 Kč. Naposledy McDonald’s zdražoval právě v roce 2017 o 16 %, a to z 25 Kč na ještě donedávna platných 29 Kč.

Cena cheeseburgeru v minulosti kolísala

Když byl v Česku otevřen první McDonald’s, stál cheeseburger 21 Kč. Jeho cena však v průběhu let kolísala. Zatímco v letech 1993–1995 stál 22 Kč, od roku 1996 až do roku 1999 jsme za něj zaplatili 27 Kč. Jenomže pak došlo k poklesu ceny a od roku 2000 do roku 2002 stál dokonce méně než v roce 1992 – rovných 20 Kč. Jeho cena však později opět vzrostla.

Následně McDonald’s celých šest let (2006–2012) držel cenu cheeseburgeru na 20 korunách. V roce 2013 došlo ke zdražení na 25 Kč a poté v roce 2017 na 29 Kč.

Cheeseburger patří vedle ikonického Big Macu mezi nejoblíbenější produkty McDonald's RobertoCardona / Pixabay

Důvod současného zdražení?

Všechno se zdražuje – narůstá cena práce i dodavatelských cen. A společnost chce dle slov mediálního zástupce McDonald’s Adama Rapáka svým zákazníkům i nadále nabízet chutné a bezpečné jídlo z kvalitních surovin.

Mimochodem, s tím zdražováním je to pravda. Ve svých peněženkách jsme to pocítili sami. Inflace v červnu z květnových 2,9 % narostla na 3,3 %. Ceny se zvýšily především u potravin, alkoholu, tabáku a bydlení.

A stejně tak jako pandemie koronaviru zasáhla mnoho jiných oblastí podnikání, zvláště pak provozovny veřejného stravování, během tohoto období klesly tržby i McDonald's. Za první čtvrtletí roku 2020 činil pokles 3,4 %.

Během koronavirové krize se v McDonald's nepropouštělo

Důležité je však poznamenat, že během koronavirové krize McDonald’s v Česku své zaměstnance i přes omezení provozu nepropouštěl. Ba naopak došlo k jejich nárůstu. Před vypuknutím pandemie čítal počet zaměstnanců v českých restauracích McDonald's cca 6 250 zaměstnanců, nyní jich je přibližně 6 500.

Co všechno se v McDonald's zdraží?

Zatímco před třemi lety zdražily společně s cheeseburgerem také produkty, jako jsou snackwrap či chickenburger, nyní se žádná další úprava cen směrem vzhůru neplánuje. McDonald’s proto věří, že toto zdražení zákazníky od nákupu oblíbeného burgeru neodradí.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz