Špatné zprávy pro milovníky fastfoodu: McDonald’s zdražuje!

Cheeseburger bude o 4 Kč dražší Kelvin Stuttard / Pixabay

„Zajdeme na cheese?“ Až zase jednou někomu navrhnete stavit se na svačinu do McDonald’s, budete muset z kapsy vytáhnout o 4 koruny víc, než jste byli doposud zvyklí. Tato síť rychlého občerstvení totiž zdražuje jeden ze svých nejlevnějších a nejoblíbenějších produktů – cheeseburger.

Přečtěte si také

Jak jednoduše připravit domácí ořechová másla, která chutnají dětem i dospělým?
Jak jednoduše připravit domácí ořechová másla, která chutnají dětem i dospělým?

Ke zdražení dochází po 3 letech

Cena 29 Kč za cheeseburger už neplatí, po třech letech se tak hodnota v ceníku změní na 33 Kč. Naposledy McDonald’s zdražoval právě v roce 2017 o 16 %, a to z 25 Kč na ještě donedávna platných 29 Kč.

Cena cheeseburgeru v minulosti kolísala

Když byl v Česku otevřen první McDonald’s, stál cheeseburger 21 Kč. Jeho cena však v průběhu let kolísala. Zatímco v letech 1993–1995 stál 22 Kč, od roku 1996 až do roku 1999 jsme za něj zaplatili 27 Kč. Jenomže pak došlo k poklesu ceny a od roku 2000 do roku 2002 stál dokonce méně než v roce 1992 – rovných 20 Kč. Jeho cena však později opět vzrostla.

Následně McDonald’s celých šest let (2006–2012) držel cenu cheeseburgeru na 20 korunách. V roce 2013 došlo ke zdražení na 25 Kč a poté v roce 2017 na 29 Kč.

Cheeseburger patří vedle ikonického Big Macu mezi nejoblíbenější produkty McDonald's RobertoCardona / Pixabay

Důvod současného zdražení?

Všechno se zdražuje – narůstá cena práce i dodavatelských cen. A společnost chce dle slov mediálního zástupce McDonald’s Adama Rapáka svým zákazníkům i nadále nabízet chutné a bezpečné jídlo z kvalitních surovin.

Mimochodem, s tím zdražováním je to pravda. Ve svých peněženkách jsme to pocítili sami. Inflace v červnu z květnových 2,9 % narostla na 3,3 %. Ceny se zvýšily především u potravin, alkoholu, tabáku a bydlení.

A stejně tak jako pandemie koronaviru zasáhla mnoho jiných oblastí podnikání, zvláště pak provozovny veřejného stravování, během tohoto období klesly tržby i McDonald's. Za první čtvrtletí roku 2020 činil pokles 3,4 %.

Během koronavirové krize se v McDonald's nepropouštělo

Důležité je však poznamenat, že během koronavirové krize McDonald’s v Česku své zaměstnance i přes omezení provozu nepropouštěl. Ba naopak došlo k jejich nárůstu. Před vypuknutím pandemie čítal počet zaměstnanců v českých restauracích McDonald's cca 6 250 zaměstnanců, nyní jich je přibližně 6 500.

Co všechno se v McDonald's zdraží?

Zatímco před třemi lety zdražily společně s cheeseburgerem také produkty, jako jsou snackwrap či chickenburger, nyní se žádná další úprava cen směrem vzhůru neplánuje. McDonald’s proto věří, že toto zdražení zákazníky od nákupu oblíbeného burgeru neodradí.