Trh s luxusním zbožím vyhlíží špatné časy. Módní značky očekávají, že to nejhorší teprve přijde

Trh s luxusním zbožím vyhlíží špatné časy Pixabay

Luxusní módní značky jsou jedním ze sektorů, které koronavirus poznamenal nejvíce. Protože tato hrozba stále nepominula a počet nakažených po celém světě neustále a nekontrolovaně narůstá, vyhlídky pro tento typ zboží jsou dosti nejisté. Právě proto skupina Capri Holdings, která vlastní značky Jimmy Choo, Michael Kors a Versace, oznámila, že v důsledku koronavirové krize uzavře po celém světě na 170 svých prodejen.

Přečtěte si také

3 recepty na luxusní rajčatové polévky: Vyzkoušejte indickou, španělskou nebo řeckou
3 recepty na luxusní rajčatové polévky: Vyzkoušejte indickou, španělskou nebo řeckou

Propad prodejů o 11,3 % v posledním čtvrtletí

Poté, co skupina Capri koncem března 2020 uzavřela svůj finanční rok, při pohledu na poslední čtvrtletí se ocitla tváří v tvář nepříjemnému zjištění – výsledkem je propad prodejů o 11,3 %, tedy o 1,192 milionu dolarů.

Výnosy za fiskální rok 2019 přitom oproti roku 2018 vzrostly o 6 % na 5,551 milionů dolarů. Čistá ztráta ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2019 tak činila 551 milionů dolarů. Jenomže to není všechno, horší časy teprve přijdou, je tedy potřeba se na ně připravit.

Versace si jako jediná firma ze skupiny Capri oproti předešlému roku polepšila

Výnosy společnosti Versace se za rok 2019 v porovnání s rokem předchozím zvýšily o 55,5 %, zisk tak činil 213 milionů dolarů. Výnosy firmy Jimmy Choo činily 107 milionů dolarů, přičemž oproti roku 2018 se snížily o 23 %. Potěšující výsledky Capri Holdings nepřinesla ani značka Michael Kors, jejíž výnosy se v roce 2019 oproti roku 2018 propadly o 18,4 %, a činily tedy 872 milionů dolarů.

Značka Jimmy Choo si loni nevedla příliš dobře Pixabay

Počítá se s poklesem prodeje až o 70 %

„Pandemie COVID-19 dramatickým způsobem ovlivnila celý svět. Očekáváme, že fiskální rok 2020 bude rokem rozsáhlých investic do strategických iniciativ nezbytných k dosažení růstu příjmů a provozních marží našich luxusních obchodních domů,“ oznámil na červencové konferenci předseda a generální ředitel Capri Holdings John D. Idol.

Během tohoto čtvrtletí skupina Capri očekává, že výsledky budou velmi špatné – počítá s poklesem prodejů až o 70 %.

Třebaže 90 % všech obchodů patřících do Capri Holdings od vypuknutí pandemie koronaviru otevřelo (70 % z celkem 455 obchodů v USA a 98 % z celkově 816 obchodů v Evropě, Africe, Asii a na Blízkém východě), návštěvám zákazníků se příliš netěší, v porovnání s minulým rokem to je pouhých 50–75 %.

Situace se snad zlepší s příchodem účinné vakcíny

Vedení Capri Holdings je realistické a nedělá si příliš velké iluze. Společnost také předpokládá, že během následujících let nebudou zákazníci v kamenných prodejnách trávit příliš mnoho času, a vyjádřilo naději, že se snad všechno zlepší s vývojem nové vakcíny. Ta však bohužel stále chybí.

Kromě investic do strategických iniciativ bude muset Capri Holdings začít také šetřit, v souvislosti s úspornými opatřeními proto uzavře na 170 obchodů tak, aby se skupina do prvního pololetí nadcházejícího roku dostala opět do zisku.