Cena, nebo čerstvost? Ideálně, pokud by šlo obojí! Nicméně, kdyby si měl český spotřebitel vybrat mezi oběma variantami, vyhrála by čerstvost. To je totiž trend posledních let, který sledujeme v nákupním chování českých spotřebitelů.
Obchodní řetězce to moc dobře vědí a také podle toho uzpůsobují svá marketingová vyjádření v reklamách a staví své jméno na heslech typu „Jsme jednička v čerstvosti“. To je přesně to, na co zákazník slyší.
Pro stále více spotřebitelů získávají na prioritě potraviny slučující se se zdravým životním stylem, přičemž nemusí jít nutně o biopotraviny, nicméně jsou to právě ony, které podle agentury Nielsen v porovnání s rokem 2018 zažily dvouciferný nárůst tržeb o 16 %. Z celkového obratu činí podíl biopotravin však jen 1,09 %.
Tip: S nákupem kvalitních potravin za výhodné ceny vám pomůže mobilní aplikace Kupi.cz.
Zatímco vlastní pekárny v supermarketech představovaly dříve pro daného obchodníka velkou konkurenční výhodu, dnes jsou natolik běžné, že čerstvě upečené pečivo včetně charakteristické vůně v tomto segmentu už zákazníci automaticky očekávají.
Pokud bydlíte na menší vesnici, kde je například jen jeden obchod, pravděpodobně můžete sami potvrdit, že zde nejčastěji nakupujete v případě, že vám doma něco dojde anebo se vám pro těch pár věcí, které zrovna potřebujete, nevyplatí jet do sousedního většího města.
To, proč větší nákupy raději necháváme na supermarkety, má dvě (a jistě více) vysvětlení. Jednak jde samozřejmě o cenu a cenové akce a také o čerstvé potraviny – ovoce a zeleninu, které mnohdy v malých vesnických prodejnách nebývají v požadované kvalitě, množství, rozmanitosti či ceně.
Ale na druhou stranu, pokud potřebujete například na chlebíčky tence nakrájené plátky salámu či sýru, vakuově balené potraviny tento požadavek splnit nedokážou.
Kupte se slevou Zrnková káva Selezione Espresso Segafredo.
Že nás právě čerstvost dokáže ke koupi přimět, dokazuje také průzkum společnosti Nielsen týkající se obliby kávy.
Zatímco nejprodávanějším typem kávy zůstává i nadále ta mletá (její celoroční spotřeba přesahuje 11 tisíc tun), následovaná kávou instantní, na oblibě získává káva zrnková.
V roce 2019 jí čeští spotřebitelé nakoupili o 42 % víc než předchozí rok, což svědčí o jediném – zvyšuje se poptávka nejen po kvalitě, zážitku z dobré kávy (potažmo jakékoli jiné kvalitní potraviny), ale také po čerstvosti.