Španělský módní gigant oznámil, že celosvětově uzavře 1 200 obchodů, bude mezi nimi i Zara

Zavře Zara prodejny i v ČR? Highlight ID / Unsplash

O značce Zara jsme toho v posledních dnech slyšeli hodně hlavně v souvislosti s influencery, kteří tvořili dlouhé fronty před prodejnami a netrpělivě čekali, až se brány oblíbeného módního řetězce po pandemii koronaviru znovu otevřou. Nyní však španělský módní gigant Inditex oznámil, že se chystá celosvětově uzavřít 1 200 obchodů. Jde o zprávu, která zřetelně ukazuje dopad koronaviru na maloobchodní sektor, v tomto případě konkrétně na módní byznys.

Přečtěte si také

AŽ 67 000 Kč za rok vás může stát protékající toaleta. Opravu přitom zvládne každý svépomocí
AŽ 67 000 Kč za rok vás může stát protékající toaleta. Opravu přitom zvládne každý svépomocí

Zara patří pod skupinu španělského konglomerátu Inditex, která vlastní mimo jiné také značky Zara Home, Massimo Dutti, Oysho, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear. Společnost Inditex oznámila v tiskové zprávě, že se rozhodla zavřít 1 200 ze svých 7 412 obchodů po celém světě (a to především Zaru). Ušetřené peníze, které díky tomuto kroku získá, hodlá investovat do e-komerce. V minulých měsících se prodej v e-shopech zdvojnásobil, logicky tak z tohoto kroku skupiny vyplývá, jak je digitální svět v dnešní době důležitý, a proto se do něj rozhodla investovat 2,7 miliard eur. 

Zara zavírá své pobočky po celém světě Canva

Nejen Zara, ale i další značky si čím dál více uvědomují sílu internetu a to, jak je pro ně důležitý. Z jejich e-shopů a webů se stávají online komunitní centra a místa pro zábavu, která udržují spotřebitele v dosahu a nutí je se vracet. Skoro to vypadá, že se prodej v budoucnosti skutečně přesune z kamenných obchodů na internet. 

Značka Victoria's Secret má problémy Victoria's Secret

Victoria's Secret oznámila, že trvale uzavře čtvrtinu svých obchodů

Značku luxusního spodního prádla Victoria's Secret vlastní společnost L Brands. I ta oznámila, že uzavře 250 svých obchodů. V souvislosti s koronavirovou krizí a poklesem tržeb se vedení společnosti rozhodlo, že trvale uzavře čtvrtinu svých obchodů ve Spojených státech amerických a v Kanadě. Podle slov majitelů firmy by se mohlo jednat jen o začátek zavírání značkových prodejen a během několika příštích let by mohlo dojít k uzavření dalších. Britská divize společnosti L Brands pak zveřejnila, že na ni dolehly dopady koronaviru, které mohou vést až k prodeji celé značky.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz