Španělský módní gigant oznámil, že celosvětově uzavře 1 200 obchodů, bude mezi nimi i Zara

Zavře Zara prodejny i v ČR? Highlight ID / Unsplash

O značce Zara jsme toho v posledních dnech slyšeli hodně hlavně v souvislosti s influencery, kteří tvořili dlouhé fronty před prodejnami a netrpělivě čekali, až se brány oblíbeného módního řetězce po pandemii koronaviru znovu otevřou. Nyní však španělský módní gigant Inditex oznámil, že se chystá celosvětově uzavřít 1 200 obchodů. Jde o zprávu, která zřetelně ukazuje dopad koronaviru na maloobchodní sektor, v tomto případě konkrétně na módní byznys.

Přečtěte si také

Zákaz nedělního prodeje vyvolal v obchodech šílenství podobné tomu před Vánoci nebo státním svátkem
Zákaz nedělního prodeje vyvolal v obchodech šílenství podobné tomu před Vánoci nebo státním svátkem

Zara patří pod skupinu španělského konglomerátu Inditex, která vlastní mimo jiné také značky Zara Home, Massimo Dutti, Oysho, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear. Společnost Inditex oznámila v tiskové zprávě, že se rozhodla zavřít 1 200 ze svých 7 412 obchodů po celém světě (a to především Zaru). Ušetřené peníze, které díky tomuto kroku získá, hodlá investovat do e-komerce. V minulých měsících se prodej v e-shopech zdvojnásobil, logicky tak z tohoto kroku skupiny vyplývá, jak je digitální svět v dnešní době důležitý, a proto se do něj rozhodla investovat 2,7 miliard eur. 

Zara zavírá své pobočky po celém světě Canva

Nejen Zara, ale i další značky si čím dál více uvědomují sílu internetu a to, jak je pro ně důležitý. Z jejich e-shopů a webů se stávají online komunitní centra a místa pro zábavu, která udržují spotřebitele v dosahu a nutí je se vracet. Skoro to vypadá, že se prodej v budoucnosti skutečně přesune z kamenných obchodů na internet. 

Značka Victoria's Secret má problémy Victoria's Secret

Victoria's Secret oznámila, že trvale uzavře čtvrtinu svých obchodů

Značku luxusního spodního prádla Victoria's Secret vlastní společnost L Brands. I ta oznámila, že uzavře 250 svých obchodů. V souvislosti s koronavirovou krizí a poklesem tržeb se vedení společnosti rozhodlo, že trvale uzavře čtvrtinu svých obchodů ve Spojených státech amerických a v Kanadě. Podle slov majitelů firmy by se mohlo jednat jen o začátek zavírání značkových prodejen a během několika příštích let by mohlo dojít k uzavření dalších. Britská divize společnosti L Brands pak zveřejnila, že na ni dolehly dopady koronaviru, které mohou vést až k prodeji celé značky.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz