Slevových akcí v supermarketech zatím neubývá. Velikonoční nákup se tak neprodraží

Velikonoce se letos neprodraží, řetězce slevové akce stále nabízejí Linda Michalčíková

Češi si tolik oblíbených slevových akcí mohou užívat dál. Slevových letáků bylo sice letos v březnu o 9 % méně než v minulém roce, akcí ale ještě o 5 % přibylo. Nejčastěji se daly se slevou koupit limonády jako Coca Cola, Fanta nebo Pepsi, před Velikonocemi zase hromadně zlevnila vajíčka. Je tedy vidět, že supermarkety zatím ke zdražování nepřistoupily, ale jisté změny očekávat můžeme.

Přečtěte si také

Sníte o domácích lázních? Vytvořte si wellness zónu na zahradě, chybět nesmějí sauna ani vodní prvek
Sníte o domácích lázních? Vytvořte si wellness zónu na zahradě, chybět nesmějí sauna ani vodní prvek

Během března byly nejtradičnějším akčním produktem sladké limonády v čele s Coca Colou, dále mletá káva Jihlavanka Standard a pivo Pilsner Urquell. Na začátku dubna se pak snižovala cena vajíček, tak jako každý rok před velikonočními svátky. Největší zájem byl tradičně o vajíčka bílá, která jsou ideální k barvení.

Odborníci nepředpokládají, že by cena této základní suroviny v nejbližších měsících stoupala: „Zdražení vajec v letošním roce neočekávám. A to ani vlivem aktuální karantény. Řetězce budou nyní spíš využívat své logistické kapacity k zásobování těch nejdůležitějších surovin, mezi které vejce bezpochyby patří. Spotřebitelé budou pravděpodobně nakupovat větší balení, která jsou i cenově nejvýhodnější, s cílem zmenšit frekvenci nákupů,“ říká analytik maloobchodních cen Petr Miklík.

Vajíčka pravděpodobně letos nezdraží Unsplash

Za Velikonoční nákup v akcích ušetříte 

Vejce

Počet akcí se za březen meziročně téměř nezměnil. Průměrná akční cena poklesla o 6,2 %. Nejpromovanější jsou vejce o velikosti M v balení 10 ks za průměrných akčních 21,02 Kč, což je jen lehce přes 2 Kč za vajíčko.

Alkohol

V kategorii „tvrdého alkoholu“ je letos slevovým králem Fernet Stock, který se oproti loňskému roku v akcích nabízí pouze v balení 0,5 l. Průměrná akční cena se však zvýšila o 17 Kč na 133 Kč, avšak ty nejvýhodnější akce ho umožňují zakoupit za baťovských 99,90 Kč.

Těsně na druhém místě je Becherovka, nejčastěji také v balení 0,5 l. Oproti loňsku v akcích podražila o průměrných 6 Kč na 155 Kč, avšak ty nejvýhodnější akce jsou stejně jako loni od 149 Kč.

Bronzovou příčku obsadil rum Republica Exclusive z Božkova. Nabízen byl v balení 0,5 l i 0,7 l. Menší balení za průměrnou akční cenu 234 Kč a větší za průměrných 301 Kč. 

Uzeniny

Salámy byly letos výrazně méně v akci, než tomu bylo vloni. Pokud budeme porovnávat nejčastěji prodávaná množství 100–200 g, počet akcí se sice mírně zvýšil, ale průměrná cena vzrostla o 3,40 Kč.

Nejčastěji byla v akci šunka Zvonařka v balení 100 g za průměrných 25,10 Kč, což je o 4,40 Kč více než vloni. Druhá nejčastěji promovaná Pražská šunka podražila dokonce o 5,40 Kč za 100g balení. V akci tak průměrně byla za 25,70 Kč.

Celkově by kvůli koronaviru nemělo docházet k výraznému zdražování potravin. Výjimku by mohly tvořit jen některé produkty, například u ovoce a zeleniny bude hodně záležet na množství, které se letos podaří v Evropě vypěstovat.

Změnit se však může struktura nabídky supermarketů. Už nyní je vidět, že byl rozšířen sortiment nepotravinového zboží a pravděpodobně bude tento trend ještě pokračovat. V březnu jsme navíc zaznamenali více slev na tento sortiment než obvykle. V letácích se často objevovaly například psací potřeby nebo potřeby pro kutily.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!