Prodej baleného piva roste: Jaké novinky pivovary chystají?

Prodej lahvového piva v ČR mírně stoupá Pexels

Do sudů se nyní pivo nestáčí, po uzavření restaurací se odbyt téměř zastavil. Prodeje z okének a rozvozy zdaleka nestačí. Pivovary tak hledají různá řešení a navyšují produkci piva v lahvích a plechovkách, které teď zákazníci nakupují víc. Nabízejí ale i limitované edice, spouštějí vlastní eshopy a zapojují se do projektů na záchranu piva. Kde si pivo objednat online a na jaké novinky se můžeme těšit?

Přečtěte si také

Arašídové máslo je plné vitamínů a minerálů. To nejlepší si doma snadno vyrobíte za 15 minut
Arašídové máslo je plné vitamínů a minerálů. To nejlepší si doma snadno vyrobíte za 15 minut

Většině pivovarů stoupl v březnu off-trade prodej o 5 až 15 %. Ztráty kvůli točenému pivu budou samozřejmě vyšší, ale i tak je to dobrá zpráva.

„I když už to trvá několik týdnů, je to pro nás pořád vcelku nová situace a zkušenost. Naší hlavní prioritou je ochrana zdraví našich zaměstnanců a tomuto se podřizuje veškerý chod naší společnosti. V současnosti se nám daří firmu držet v provozu, to znamená, že vyrábíme a prodáváme pivo a další naše výrobky, i když prodejní kanál on-trade je utlumen na minimum. Nestáčíme pivo do sudů, naopak se vyrábí víc baleného piva. Momentálně se poptávka po něm zvýšila zhruba o 15 %,“ přibližuje tisková mluvčí pivovarů Staropramen Denisa Mylbachrová.

Současná situace přeje i pivním novinkám. Plzeňský Prazdroj už v únoru začal prodávat nový colový nápoj Birell, který je k dostání hned v několika příchutích. Aktuálně pak přišel Gambrinus a Radegast s prodejem piva v PET lahvích.

Lahvové pivo Canva

Pivovary se ale zapojují i do jiných aktivit, například různými způsoby pomáhají restauracím. „Provozovnám, které nepřerušily provoz, jsme se rozhodli dodat prázdné PET lahve pro pivo k odnosu,“  říká marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik.

Rychle také přibývá minipivovarů registrovaných v projektu Zachranpivo.cz, přes který si můžete koupit už stočené pivo v lahvích. Český svaz pivovarů a sladoven na základě toho startuje podobnou iniciativu Zachraň hospodu. Jejím prostřednictvím si zakoupíte voucher do vaší oblíbené hospody nebo restaurace. Nyní ho podnik použije na nutné výdaje a po skončení karanténních opatření vás pohostí.

Pivo v akčních letácích

Jak je na tom pivo v akcích hyparmarketů, jsme se zeptali analytika maloobchodních cen Petra Miklíka z Kupi.cz. „Meziročně v březnu přibylo o 3,9 % promo akcí na piva. Vůbec nejvíce akcí bylo na Pilsner Urquell. Oproti loňskému březnu evidujeme na Kupi.cz o 56 % více akcí. Světlý ležák B: Classic zaznamenal meziroční nárůst promo akcí dokonce o 82 %. Zatímco u Budějovického Budvaru měl zvýšený počet akcí vliv na cenu, která klesla u balení 0,5 l o 0,50 Kč, tak u zlatavého moku z Plzně se cena meziročně zvýšila o celé 2 Kč. Velký slevový boom zažívala i ochucená piva Birell, která byla v akci hned 28krát. Průměrná akční cena zůstala jako v loňském roce 14,90 Kč,“ popisuje situaci s akčními cenami na pivo v obchodech Miklík. 

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!