Corona dojela na koronavir. A značky reagují na pandemii změnou loga

Oblíbené mexické pivo Corona se dočasně nevyrábí kvůli koronaviru Pixabay.com

Mexické pivo Corona se stalo v době pandemie terčem spousty vtípků. I přes podobnost názvu značky s koronavirem se pivo prodávalo úspěšně dál. Teď ale kvůli šíření nového typu koronaviru společnost Grupo Modelo dočasně přerušuje jeho výrobu. Důvod? Pivo není nezbytné zboží.

Přečtěte si také

Cestovní kanceláře ruší zájezdy: Desetitisíce klientů Exim Tours a Fischer v létě neodletí
Cestovní kanceláře ruší zájezdy: Desetitisíce klientů Exim Tours a Fischer v létě neodletí

Mexická firma Grupo Modelo přechodně pozastavila výrobu i dalších značek, které vyváží zhruba do 180 zemí světa. Společnost musela k tomuto kroku přistoupit, protože podle vládního nařízení pivo nepatří v době koronavirové krize mezi nezbytné zboží. Mexická vláda vyhlásila, podobně jako mnoho dalších zemí, nouzový stav. S tím souvisí i nařízení k zastavení výroby, která není v době šíření nemoci COVID-19 nutná. Podle úterních údajů bylo v Mexiku na nemoc způsobenou novým typem koronaviru pozitivně testováno 2 143 lidí, 94 jich nemoci podlehlo. Společnost Grupo Modelo je součástí pivovarnické skupiny Anheuser-Busch InBev a v Mexiku má 11 pivovarů.

České pivovary jsou naopak ve výrobě limitovány státem zavřenými restauracemi. Podle organizace Zachraň pivo leží ve skladech u registrovaných 189 pivovarů více než šest a půl milionu piv, která se pomalu kazí.

Slovinský grafik upravil logo mexického nápoje Corona Jure Tovrljan / Dezeen

Značky mění loga

Kofola se přizpůsobila koronavirové pandemii ve svém reklamním spotu. V zamilovaném videu nasadila všem postavám roušky. A to včetně „jelena“. Díky digitálním trikům reagovala na situaci, kdy je v České republice povinné nošení roušek. Chce tak jít svým zákazníkům příkladem. Stejnou cestou se vydávají i další české značky. Roušku nasadil svému logu i online supermarket Rohlík

Nejen roušky, ale i epidemiology doporučovaná dostatečná vzdálenost mezi lidmi mění loga firem. Známý výrobce limonád Coca-Cola v něm rozvolnil písmo, čímž oddálil jednotlivá písmena v názvu výrobku od sebe. Společnost ve své komunikační strategii dlouhodobě zdůrazňuje mezilidskou blízkost. Teď použila ve své reklamě marketingový slogan „Stát dál od sebe je tou nejlepší cestou, jak zůstat ve spojení“. Ten je k vidění na newyorském Times Square. Podobně svá loga oddalují i další značky nejen v potravinářství, ale třeba i v automobilovém průmyslu.

Starbucks Coffee – logo tematicky upravené slovinským grafikem Jure Tovrljan / Dezeen

Grafik Jure Tovrljan představil nedávno vlastní projekt s názvem Coronavirus Logos. Přizpůsobil ikonická loga známých společností aktuální situaci, která hýbe celým světem. Například logo společnosti Mastercard, která má propojené kruhy, změnil tak, že jednotlivé tvary od sebe oddělil. Také logo oblíbeného řetězce s kávou Starbucks Coffee slovinský grafik upravil na současný trend a nasadil mu roušku.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!