Vláda České republiky rozhodla s účinností od 14. března 2020 od 6.00 o uzavření všech obchodů, s výjimkou prodejen potravin, lékáren, drogerií, čerpacích stanic a některých dalších. Zákaz se týkal i domácích potřeb, na ty však od 2. dubna platí výjimka. Tu využil i největší český výrobce domácích potřeb, a znovu tak otevírá své prodejny, kde si vedle hrnců a skleniček můžete nově zajít koupit i ochranné roušky nebo dezinfekci.
Kuchyň má doma každý, ale co se týče výbavy, zde jsou mezi lidmi velké rozdíly. V době před nouzovým stavem většina mladých lidí neřešila, jestli má doma dostatečný počet hrnců, zapékací mísu nebo škrabku na brambory. O to větší byl pro tyto lidi šok, když jim ze dne na den zavřela vláda restaurace a jídelny. Děti zůstaly díky zavřeným školním zařízením doma a mámy se vrátily, jak za starých časů, zpátky k plotnám. „Vždy jsem vařila jen občas o víkendech, protože přes týden se jako čtyřčlenná rodina stravujeme v práci a ve školách a víkendy trávíme na výletech, nebo si zajdeme procházkou do centra na něco dobrého,“ svěřila se paní Jana Dvořáková ze Zlína. „Zavřením škol a restaurací jsem byla nucena denně vařit alespoň jedno teplé jídlo a rázem jsem zjistila, co vše mi v kuchyni chybí. Škrabka, větší hrnec na brambory a také struhadlo na zeleninu," popisuje situaci maminka Jana.
Přestože si v dnešní době díky internetu můžeme objednat zboží online až domů, podle internetových diskuzí spousta lidí stále volá po tom, moci si před nákupem dražšího zboží v podobě sady hrnců či mixéru, toto osobně prohlédnout na prodejně. Navíc jen polovina námi dotázaných lidí věří recenzím na internetu a je pro ně mnohem důležitější vidět výrobek naživo v regálech obchodů.
To, že se i po uzavření obchodů daří e-shopům s domácími potřebami, nám potvrdil online manažer značky Tescoma Radim Roženek. „S uzavřením obchodů nám v našem e-shopu Tescoma tržby neklesly a naopak se dá hovořit o růstu tržeb na úroveň vánočního období. Největší poptávka je po produktech pro pečení domácího chleba a housek, čisticích prostředcích a v posledním týdnu je vidět zvýšený zájem o veškeré produkty související s Velikonocemi," prozradil redakci Roženek.
Od 2. dubna 2020 mohou nově podle vládního nařízení otevřít prodejny domácích potřeb, pokud lze v provozovně nakoupit ochranné prostředky dýchacích cest, jako jsou respirátory, roušky (nebo jiné prostředky, které brání šíření kapének), rukavice nebo dezinfekci. Tescoma se jako jedna z prvních velkých firem u nás této příležitosti chytla, a v těchto dnech tak má již 25 značkových prodejen z celkových 125 prodejních center zalistovány roušky a dezinfekce, které si už dnes můžete zajít koupit do stejnojmenné prodejny, například v Praze, Brně, Jihlavě nebo Hradci Králové. Další značkové prodejny je budou následovat.