Děsí vás home office? 5 pravidel, která vás zachrání

Práce z domova může být o dost příjemnější než v kanceláři – pokud budete dodržovat jasná pravidla kaboompics / Pixabay

Aktuální situace v souvislosti s koronavirem přinesla do životů mnoha lidí nemalé změny – a jednou z nich je i nutnost pracovat z domova. Také jste si vytáhli kartu s názvem home office a čeká vás hromada povinností z domácího prostředí? Nebojte se, známe pravidla pro práci z domu – inspirujte se a všechno půjde hladce, snadno a hravě.

Přečtěte si také

Tradiční značka Znojmia přesunula výrobu okurek do Turecka. Nedá se to jíst, stěžují si lidé
Tradiční značka Znojmia přesunula výrobu okurek do Turecka. Nedá se to jíst, stěžují si lidé

Pravidlo 1: Běžná rutina

Kdepak, raději rychle zapomeňte na den strávený v pyžamu. Klíčem k úspěšně odpracovanému dni z domova je běžná ranní rutina, tedy hygiena, příprava do práce, převléknutí.

Právě touto činností totiž dáváte mozku jasný signál, že je čas jít pracovat. Kromě toho, jak se cítíte, když se i doma hezky obléknete a upravíte? Vidíte ten rozdíl?

Káva – součást pracovní rutiny mnoha z nás 👍

Pravidlo 2: Časové bloky

Tak jako chodíte do práce a z práce vždy v určitý čas, je potřeba i doma dodržovat pracovní dobu. Určete si denní časové bloky, které budou sloužit k práci. A rozdělte je přestávkami – výhodou domácích přestávek je možnost proběhnout se, zacvičit si jógu, relaxovat nebo si uvařit oběd.

Pravidlo 3: TO-DO list

Jak být i doma produktivnější? Pomohou vám „úkolníčky“. V podstatě se jedná o jednoduchou metodu TO-DO listu. Každý den ráno, případně večer na další den, napište seznam úkolů, které je třeba zpracovat.

Úkoly rozdělte podle priorit. Takto budete vědět, co hoří, co musíte udělat na prvním místě a co naopak počká do odpoledne, případně do dalšího dne. Díky TO-DO listu budete mít po každém skončení pracovního dne dobrý pocit, že jste nelenili.

Plánujte, usnadníte si práci. Budete mít přehled a pocit dobře odvedené práce. DraCat / Pixabay

Pravidlo 4: Sebedisciplína

Ano, správně. Nedostatek sebedisciplíny může vést při práci z domova v katastrofu a prokrastinaci, která ústí ve frustraci a nepohodu. Kdo by o ně stál?

Proto je potřeba neváhat a pracovat – jestliže víte, že vám v domácím prostředí sebedsicplína chybí, můžete si pomoci odměnami za vykonanou práci. Váš mozek bude hned pracovat pro vás a vaše mysl vás povzbudí k činnosti.

Tip: Nemáte doma dostatek prostoru? Pak se vám bude hodit stolek pod notebook do postele. Můžete tak pohodlně pracovat v posteli, na pohovce nebo v křesle. Projděte si obchody s nábytkem na Kupi.cz a najděte ten váš. 

Mějte při práci přehled a pořádek 👍

Pravidlo 5: Pracovní zázemí

Základem pro home office je také pracovní zázemí. Pokud doma nemáte kancelář, je potřeba si nějaký ten dočasný pracovní koutek zařídit. Měli byste v něm cítit příjemně, mít vše potřebné při ruce a být ničím a nikým nerušeni.

Využijte jídelní stůl, koutek v ložnici nebo jinou část vašeho domova. Nezapomeňte ani na ergonomii, tedy pohodlné a zdravé sezení. Zázemí můžete zjemnit a zpříjemnit zelení, dekoracemi i svíčkami – hned se vám bude pracovat lépe.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!