Neblázněte, těstoviny vás nespasí! Aneb jak se správně zásobit při pandemii koronaviru?

Jak se zásobit pro případ epidemie Adobe Stock / 185299533

Koronavirus je potvrzen v každém z našich krajů a sociálními sítěmi kolují fotky prázdných regálů s těstovinami a konzervami. Mnoho lidí si však neuvědomuje, že těstoviny a mouka jim opravdu nestačí. Co si tedy nakoupit do zásoby pro případ karantény?

Přečtěte si také

Podzim na zahradě! Jaké rostliny nezapomenout vysadit?
Podzim na zahradě! Jaké rostliny nezapomenout vysadit?

Ať už vám karanténa hrozí přímo, nebo se jen bojíte, že v obchodech nebude dostatek potravin, máme pro vás nákupní seznam. Rozhodně se nespoléhejte jen na mouku a těstoviny! Takové špagety vás sice zasytí, ale jedná se o jídlo na živiny chudé. A ruku na srdce, kdo by je v případě karantény vydržel jíst celých 14 dní?

Hlavně žádnou paniku

Premiér Andrej Babiš vyzval ve čtvrtek v živém televizním vstupu občany, aby zachovali klid. „Prosím, nenakupujte potraviny, nikdy nezavřeme obchody s potravinami, nikdy nezavřeme obchody s léky,“ řekl Babiš. Podle premiéra obchody aktuálně nezvládají velký nápor především na pokladnách a parkoviště jsou přeplněná, nakupování potravin do zásoby je podle něj zcela zbytečné.

Co byste měli mít doma v zásobě?

  • Luštěniny 

Jednou z vašich nejhlavnějších zásob by měly tvořit luštěniny jako cizrna, hrách, čočka, fazole nebo sojové boby. Luštěniny jsou totiž výborným zdrojem vlákniny, sacharidů a minerálních látek. Málokdo také ví, že jsou považovány za skvělý zdroj bílkovin. Například cizrna a bílé fazole mají až 19 g bílkovin na 100 g, což se rovná porci masa, které může být v době krize nedostatkovým zbožím. Luštěniny budou však pravděpodobně k dostání stále a navíc stojí pár korun.

  • Rýže

Jedná se o skvělou přílohu, která se dá dobře uskladnit po několik měsíců. V obchodech byste měli sáhnout raději po přírodní hnědé rýži, která obsahuje bílkoviny, vitamíny skupiny B, vitamín E, draslík, fosfor, křemík, zinek a vápník. 

  • Ovesné vločky

Výbornou snídaní nebo rychlou večeří může být i ovesná kaše, která má vysoký obsah bílkovin, vitamínů, vlákniny a minerálních látek.  

Ovesné vločky v akci

Brokolice patří mezi trvanlivou zeleninu Congerdesign / Pixabay.com
  • Ovoce a zelenina

Vhodně uskladněná zelenina a ovoce vydrží dlouhou dobu. Doma by vám rozhodně neměla chybět cibule a česnek v dostatečném množství na 2 týdny. Mezi trvanlivější druhy zeleniny patří například veškerá kořenová zelenina, dýně, červená řepa, ale také květák a brokolice. 

  • Vejce a mléčné výrobky

Ve vašich zásobách by neměla chybět alespoň 2 balení vajec, karton trvanlivého mléka a pár balíčků trvanlivých sýrů. 

  • Mouka

Lidé v panice vykupují mouku. Pokud doma máte dva balíčky, je to v pořádku, protože v kuchyni ji občas využijete, ale rozhodně by neměla tvořit základ vašeho jídelníčku. Při koupi věnujte pozornost datu spotřeby, protože jednotlivé druhy mouky mají různou trvanlivost. 

  • Maso 

Čerstvé maso v lednici vydrží jen několik dní, ale určitě se vyplatí mít zásobu pár balíčků masa v mrazáku.

  • Salámy 

Uzeniny jsou velmi trvanlivé a doma rozhodně nějakou tu štangli salámu upotřebíte. 

  • Pečivo

Pečivo nepatří mezi trvanlivé potraviny, ale když si dáte do mrazáku bochník nakrájeného chleba či toastový chléb, můžete ho kdykoli vytáhnout a nechat přes noc rozmrazit. Mnoho mikrovlnných trub má také funkci rozmrazování pečiva a vy tak budete mít pečivo i v případě, že se nebudete moct právě vydat do pekárny. 

  • Olej 
  • Cukr 
  • Koření
  • Kypřící prášek a sušené droždí na pečení
  • Toaletní papír a jiná potřebná drogerie 

A pro svého pejska zásoby máte?

Zapomenout byste neměli ani na své čtyřnohé mazlíčky, kterým pořiďte pro jistotu do zásoby alespoň jedno balení granulí.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!