Výrobce Aperolu Čechy šidí! Ten německý obsahuje víc alkoholu a je výrazně levnější

Německá varianta oblíbeného alkoholického nápoje Aperol obsahuje víc alkoholu Pixabay.com

Alkoholický nápoj Aperol je dalším produktem, který se v Evropské unii prodává ve dvojí kvalitě. Když si vezmete do ruky Aperol určený pro český trh a ten k dostání v Německu, na první pohled se vám budou zdát stejné. Při podrobnějším zkoumání však narazíte na výrazné rozdíly. V čem je verze pro Čechy ošizená? A jak je to s cenou? Vyplatí se zajet pro něj k sousedům?

Přečtěte si také

Alpa se díky koronaviru prodává jen v omezeném množství na osobu
Alpa se díky koronaviru prodává jen v omezeném množství na osobu

Šidí nás na alkoholu, Němcům dopřejí víc

To, co vás u lahve Aperolu udeří hned na začátku do očí, je obsah alkoholu. Ve výrobku prodávaném v Německu jej najdete 15 %, zatímco v tom určeném pro český trh jen 11 %.

Je však nižší procento alkoholu na škodu?

Sklenka Aperolu je spíše o letním popíjení na osvěžení, určitě si jej nenechá namíchat člověk, který se chce za krátkou dobu opít. Nižší obsah alkoholu tedy může být i plus.

Aperol Spritz patří mezi oblíbené míchané nápoje Pixabay.com

Proč to tak je?

Italský výrobce, spadající pod společnost Campari Group, se k otázce nevyjádřil. Vysvětlení však poskytl distributor pro český a slovenský trh, kterým je Coca-Cola. Dle firmy to není tak, že by konkrétně nás Čechy chtěl výrobce nějak šidit. Rozdíl v alkoholu je zde z „daňových důvodů“. Z jakých konkrétně, to Coca-Cola už neuvedla. Podobně je na tom však i Aperol prodávaný ve Francii.

Podle Televize Seznam vyšší procento alkoholu u německého Aperolu zřejmě souvisí s vratnými lahvemi. Aby se v nich totiž tento nápoj nemusel v Německu prodávat, musí být zařazen do kategorie likérů, což by s 11 % alkoholu možné nebylo. Právě proto jej pravděpodobně obsahuje o 4 % více.

Důležité však je, že originální receptura Aperolu uvádí právě 11 % alkoholu.

Proč je v Německu Aperol levnější?

Je zde ale ještě jedna věc, a tou je cena. Aperol určený pro německý trh obsahuje více alkoholu, ale paradoxně se prodává levněji než ten u nás. Nemělo by to být naopak? Dle vyjádření Coca-Coly nestanovuje cenu nikdo jiný než zákazník sám. Jejich zákazník, aby bylo jasno. Tedy obchody a restaurace.

Podle databáze vývoje cen Kupi.cz koupíte 0,7l lahev Aperolu bez akce za 322 Kč, kdežto v Německu za 9,99 eur, což je v přepočtu zhruba 253 Kč. Rozdíl činí téměř 70 Kč.

A když zařadí řetězce tento alkoholický nápoj do akční nabídky? V Česku jej potom pořídíte okolo 220 Kč, vzácně i za zhruba 200 Kč, v Německu pak za 7,99 Kč, což je přibližně 203 Kč. 

Originální receptura Aperolu obsahuje právě 11 % alkoholu Pixabay.com

A jaký je rozdíl v chuti?

Míchaný nápoj s českým Aperolem je jemnější, zatímco ten německý má výraznější chuť, což uznali sami náhodní ochutnávači. Zda je tedy nápoj dobrý, či ne, je spíše otázkou chuťových preferencí.