Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Láska prochází žaludkem. Jak připravit dokonalou valentýnskou večeři

Romantika lze podpořit i jídlem. Které potraviny podporují chuť na sex?

Pokud si chcete na Valentýna užít romantiku, zapomeňte na svíčkovou „jako od maminky“. Po tomto chutném jídle, i třeba v odlehčené verzi, totiž následuje pouze odvalení se na gauč. Existují však potraviny, které povzbudí naši náladu, uleví od stresu a co víc, mohou podpořit i chuť na sex. Po čem tedy sáhnout?

Přečtěte si také

Zabijačkové pochoutky. Udělejte si domácí vepřové hody
Zabijačkové pochoutky. Udělejte si domácí vepřové hody

Potraviny, které snižují stres

Proč uvádíme zrovna tyto potraviny? Protože kvalitu nejen sexuálního zážitku ovlivňuje fyzická, ale také psychická kondice. Pokud je jeden z partnerů dlouhodobě ve stresu, pak i romantika bere obvykle za své. Po čem tedy sáhnout?

  1. Ořechy – zatímco zklidní nervovou soustavu, u mužů naopak podpoří touhu (zvyšují produkci pohlavních orgánů a podporují erekci)
  2. Avokádo – obsahuje hořčík, který zklidňuje naši nervovou soustavu
  3. Hořká čokoláda – snižuje hladinu stresových hormonů (např. kortizolu)
  4. Banány – přirozený zdroj serotoninu – hormonu štěstí
  5. Mák – uklidňuje (ale pozor na množství! pak uklidňuje až moc)

Tip: Vůně růží nejenže snižuje stres, ale také podporuje libido. Na stole by tedy neměla chybět kytice růží!

Pokud zapracujete na snížení dopadů stresu, můžete být příjemně překvapeni i v jiných oblastech

Potraviny podporující chuť na milování

  1. Chilli – zahřívá a prokrvuje náš organismus, čímž jej činí výrazně citlivějším.
  2. Med – kromě rytíře imunity je med považován za přírodní afrodiziakum, neboť podporuje správné prokrvení pohlavních orgánů.
  3. Čokoláda (ideálně s minimem kakaa alespoň 70 %) případně kakaové boby, z nichž můžete připravit skutečně luxusní kakao – nápoj, který povzbudí organismus.
  4. Ananas – působí na ženy i muže, u kterých navíc údajně zvyšuje potenci.
  5. Mořské ryby s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin – právě tyto kyseliny byly mnohými vědeckými studiemi potvrzeny jako látky, které podporují mužskou potenci. Kromě toho udržují srdce v kondici, což se při milování hodí.
  6. Ústřice – též obsahují omega-3 mastné kyseliny, ale navíc ještě přispívají k lepšímu prokrvení (tedy citlivosti) pohlavních orgánů u žen i u mužů.
  7. Červená řepa – u mužů výrazně podporuje erekci, a to prostřednictvím stimulace tvorby testosteronu.
  8. Vodní meloun – v únoru je to trošku nepraktické, ale vězte, že vodní meloun velmi posiluje erekci u mužů díky zvýšenému průtoku krve.
  9. Celer – ačkoli je chuťově velmi výrazný, je skvělým stimulantem, který zejména mužům pomůže k lepším výkonům. Díky tomu, že zároveň působí na roztažení cév, je prožitek intenzivnější.
  10. Potraviny bohaté na zinek – dýňová semínka, hovězí maso, játra, krevety, droždí, vejce – právě zinek je považován za jeden z prvků, které přispívají k lepší funkci pohlavních orgánů.
  11. Datle a fíky – obsahují látky, které pomáhají k dosažení lepší sexuální výdrže.
  12. Jahody – obsahují velké množství zinku, jenž stimuluje.
Skvělou volbou jsou marinovaná kuřecí křídla s chilli a medem

Čemu se naopak vyhnout?

  1. Mléčné výrobky (i proto není svíčková vhodným romantickým pokrmem) – snižují chuť na sex i kvalitu prožitku – výjimku tvoří ovčí či kozí sýry
  2. Lékořice – tlumí sexuální apetit u mužů
  3. Rajčata – snižují hladinu testosteronu
  4. Máta – snižuje sexuální výkonnost u mužů
  5. Smažená jídla – zhoršují prokrvení těla
  6. Sója a tofu – snižují mužské libido a negativně ovlivňují kvalitu spermií

Jaké je tedy dokonalé valentýnské menu?

Pokud si tedy chcete užít na Valentýna trošku romantiky, zkuste už nyní pozměnit váš denní jídelníček. A co připravit přímo na den „V“?

Předkrm 1: Pečená červená řepa s ovčím sýrem, politá medem a posypaná směsí ořechů.

Předkrm 2: Avokádová pomazánka s osmahnutým toustem (avokádo rozmačkejte vidličkou, přidejte najemno drcený čerstvý česnek, osolte a opepřete dle chuti).

Hlavní chod 1: Pikantní grilovaná křídla, případně stehenní paličky (doporučujeme uložit do marinády z medu a chilli alespoň den dopředu), podávaná s listovým salátem a nakrájeným řapíkatým celerem, případně kouskem opečené bagety.

Hlavní chod 2: Steak z čerstvého tuňáka s tymiánem a chilli (rozpusťte máslo na pánvi a neochuceného tuňáka rychle osmahněte z obou stran, stačí maximálně 2 minuty 1 strana, teprve pak osolte a posypte mletým chilli a tymiánem). Skvěle chutná se šťouchanými bramborami, případně celerovým pyré.

Dezert: Vanilková zmrzlina posypaná ořechy, politá rozpuštěnou hořkou čokoládou a ozdobená jahodami.

Tip: Zkuste horkou čokoládu s kapkou chilli (rozehřejte kvalitní hořkou čokoládu s kapkou mléka a másla a přidejte chilli).