Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Láska prochází žaludkem. Jak připravit dokonalou valentýnskou večeři

Romantika lze podpořit i jídlem. Které potraviny podporují chuť na sex?

Pokud si chcete na Valentýna užít romantiku, zapomeňte na svíčkovou „jako od maminky“. Po tomto chutném jídle, i třeba v odlehčené verzi, totiž následuje pouze odvalení se na gauč. Existují však potraviny, které povzbudí naši náladu, uleví od stresu a co víc, mohou podpořit i chuť na sex. Po čem tedy sáhnout?

Přečtěte si také

Víte, jak správně uspořádat lednici? Rozhoduje rozdílná teplota a výběr potravin
Víte, jak správně uspořádat lednici? Rozhoduje rozdílná teplota a výběr potravin

Potraviny, které snižují stres

Proč uvádíme zrovna tyto potraviny? Protože kvalitu nejen sexuálního zážitku ovlivňuje fyzická, ale také psychická kondice. Pokud je jeden z partnerů dlouhodobě ve stresu, pak i romantika bere obvykle za své. Po čem tedy sáhnout?

  1. Ořechy – zatímco zklidní nervovou soustavu, u mužů naopak podpoří touhu (zvyšují produkci pohlavních orgánů a podporují erekci)
  2. Avokádo – obsahuje hořčík, který zklidňuje naši nervovou soustavu
  3. Hořká čokoláda – snižuje hladinu stresových hormonů (např. kortizolu)
  4. Banány – přirozený zdroj serotoninu – hormonu štěstí
  5. Mák – uklidňuje (ale pozor na množství! pak uklidňuje až moc)

Tip: Vůně růží nejenže snižuje stres, ale také podporuje libido. Na stole by tedy neměla chybět kytice růží!

Pokud zapracujete na snížení dopadů stresu, můžete být příjemně překvapeni i v jiných oblastech

Potraviny podporující chuť na milování

  1. Chilli – zahřívá a prokrvuje náš organismus, čímž jej činí výrazně citlivějším.
  2. Med – kromě rytíře imunity je med považován za přírodní afrodiziakum, neboť podporuje správné prokrvení pohlavních orgánů.
  3. Čokoláda (ideálně s minimem kakaa alespoň 70 %) případně kakaové boby, z nichž můžete připravit skutečně luxusní kakao – nápoj, který povzbudí organismus.
  4. Ananas – působí na ženy i muže, u kterých navíc údajně zvyšuje potenci.
  5. Mořské ryby s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin – právě tyto kyseliny byly mnohými vědeckými studiemi potvrzeny jako látky, které podporují mužskou potenci. Kromě toho udržují srdce v kondici, což se při milování hodí.
  6. Ústřice – též obsahují omega-3 mastné kyseliny, ale navíc ještě přispívají k lepšímu prokrvení (tedy citlivosti) pohlavních orgánů u žen i u mužů.
  7. Červená řepa – u mužů výrazně podporuje erekci, a to prostřednictvím stimulace tvorby testosteronu.
  8. Vodní meloun – v únoru je to trošku nepraktické, ale vězte, že vodní meloun velmi posiluje erekci u mužů díky zvýšenému průtoku krve.
  9. Celer – ačkoli je chuťově velmi výrazný, je skvělým stimulantem, který zejména mužům pomůže k lepším výkonům. Díky tomu, že zároveň působí na roztažení cév, je prožitek intenzivnější.
  10. Potraviny bohaté na zinek – dýňová semínka, hovězí maso, játra, krevety, droždí, vejce – právě zinek je považován za jeden z prvků, které přispívají k lepší funkci pohlavních orgánů.
  11. Datle a fíky – obsahují látky, které pomáhají k dosažení lepší sexuální výdrže.
  12. Jahody – obsahují velké množství zinku, jenž stimuluje.
Skvělou volbou jsou marinovaná kuřecí křídla s chilli a medem

Čemu se naopak vyhnout?

  1. Mléčné výrobky (i proto není svíčková vhodným romantickým pokrmem) – snižují chuť na sex i kvalitu prožitku – výjimku tvoří ovčí či kozí sýry
  2. Lékořice – tlumí sexuální apetit u mužů
  3. Rajčata – snižují hladinu testosteronu
  4. Máta – snižuje sexuální výkonnost u mužů
  5. Smažená jídla – zhoršují prokrvení těla
  6. Sója a tofu – snižují mužské libido a negativně ovlivňují kvalitu spermií

Jaké je tedy dokonalé valentýnské menu?

Pokud si tedy chcete užít na Valentýna trošku romantiky, zkuste už nyní pozměnit váš denní jídelníček. A co připravit přímo na den „V“?

Předkrm 1: Pečená červená řepa s ovčím sýrem, politá medem a posypaná směsí ořechů.

Předkrm 2: Avokádová pomazánka s osmahnutým toustem (avokádo rozmačkejte vidličkou, přidejte najemno drcený čerstvý česnek, osolte a opepřete dle chuti).

Hlavní chod 1: Pikantní grilovaná křídla, případně stehenní paličky (doporučujeme uložit do marinády z medu a chilli alespoň den dopředu), podávaná s listovým salátem a nakrájeným řapíkatým celerem, případně kouskem opečené bagety.

Hlavní chod 2: Steak z čerstvého tuňáka s tymiánem a chilli (rozpusťte máslo na pánvi a neochuceného tuňáka rychle osmahněte z obou stran, stačí maximálně 2 minuty 1 strana, teprve pak osolte a posypte mletým chilli a tymiánem). Skvěle chutná se šťouchanými bramborami, případně celerovým pyré.

Dezert: Vanilková zmrzlina posypaná ořechy, politá rozpuštěnou hořkou čokoládou a ozdobená jahodami.

Tip: Zkuste horkou čokoládu s kapkou chilli (rozehřejte kvalitní hořkou čokoládu s kapkou mléka a másla a přidejte chilli).