Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

IKEA bude dostupnější. Přidá sedm výdejních míst ve velkých městech

IKEA bude dostupnější. Přidá sedm výdejních míst ve velkých městech

Oblíbený a cenově přívětivý švédský řetězec IKEA vychází vstříc svým zákazníkům a otevře regionální pobočky. Nově si tak budou moct kupující vyzvednout zboží v Hradci Králové, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Plzni, Ústí nad Labem, Liberci a ve Zlíně. V plánu má nábytkářský gigant i schránky k vyzvedávání zboží, které budou k dispozici bez časového omezení. Ty chce do konce roku 2020 otevřít v pražských obchodních domech v Černém Mostě a Zličíně, kde má své kamenné pobočky.

Přečtěte si také

Nutri-Score neboli semafor škodlivosti: Řešení problému prodeje nekvalitních potravin
Nutri-Score neboli semafor škodlivosti: Řešení problému prodeje nekvalitních potravin

Regionální výdejní místa nemají být alternativou k obchodním domům, které jsou v tuzemsku zatím pouze čtyři – po dvou v Praze, další v Brně a Ostravě. Ty mají zůstat „výkladní skříní“ prodejce nábytku. Výdejní pobočky mají sloužit zákazníkům e-shopu a dát jim možnost výběru, jak si své zboží chtějí vyzvednout. Současně by to měla být cenově dostupnější varianta k transportní službě. IKEA se k tomuto kroku rozhodla především kvůli vzestupu prodeje přes internet, který v uplynulém finančním roce vzrostl o téměř 36 procent. Samotné výdejny bude pro švédskou společnost provozovat externí firma.

Dalším plánovaným vylepšením, kterým chce IKEA potěšit zákazníky, jsou schránky k vyzvednutí objednaných artiklů. Vyrůst by měly v Černém Mostě a Zličíně. Jejich benefitem bude nonstop provoz. Lidé si tak mohou zvolit, kdy se jim odběr zboží hodí a nemusí se mačkat ve frontě. Projekt počítá s šesti různými velikostmi na všechny typy prodávaných výrobků.

IKEA plánuje také schránky pro vyzvednutí objednaného zboží

Udržitelnost jako priorita

IKEA si mimo dostupnost vytyčila za svůj budoucí cíl, že se do roku 2030 stane plně cirkulární společností. Otázky udržitelnosti považuje pro nastávající vývoj za zásadní, a proto začala výrobky vyvíjet tak, aby je bylo možné znovu použít nebo recyklovat. Zkouší také nová ekologická řešení využití zbytků, které sama vytváří. Aktuálně testuje použití kávové sedliny, která vzniká jako odpad v IKEA restauracích a bistrech, při výrobě nových artiklů.

V loňském roce navštívilo obchodní domy IKEA přes 10 milionů lidí, kteří nakoupili přes 61 milionů výrobků. Průměrně tam čeští zákazníci utratili 1 745 korun, u online nakupování je číslo ještě mnohem vyšší. Průměrná útrata se tam pohybovala okolo 9 186 korun. Nábytkářský řetězec si díky těmto číslům uvědomil, že pokud chce dostát svému cíli, musí zapojit i své zákazníky. Proto se je teď snaží přimět k opětovnému používání nábytku. Spustil službu s názvem Druhý život nábytku, prostřednictvím které je použitý a dále nechtěný nábytek možné prodat se slevou. Zároveň se chystá testovat další službu, v rámci které by firemním zákazníkům nábytek pronajímal.