V obchodě najdete TY pravé šaty, TY super rifle, TO perfektní triko na kolo, TY úžasné plavky na dovolenou... Všechno je tak ohromné a máte pocit plný pozitivního očekávání, že jste našli konečně ten vysněný kousek, o kterém jste sice ani nevěděli, že existuje i mimo vaše sny, ale on byl tam! V obchodě ho měli! Teď už jen pro jistotu vyzkoušet tento kus oblečení a berete ho. Jasně, že ho berete!
Všechno se však změní v okamžiku, kdy otevřete dvířka zkušební kabinky. Je tam zvláštní ostré světlo, že si řeknete „Proboha! Co to mám s obličejem?!“ Pověsíte oblečení na věšák a jdete studovat svůj obličej.
Ten dobrý pocit ze sebe samého, že ve třiceti vypadáte lépe než o deset let mladší kolega, je tím nemilosrdným světlem rozšlapán a rozcupován stejně tak jako vaše sebevědomí.
Expertízu své pokožky stejně nakonec završíte smířenou myšlenkou, že nikdo nemládne a že to osvětlení ve zkušebních kabinkách je postě už tak hloupě nastavené.
A teď ovšem přichází ta chvíle, která o vaší psychické pohodě rozhodne. Vysvlečete se… a najednou zase kouknete do zrcadla. Zase to proklaté světlo vám udělalo celulitidu, tam, kde doma ještě nebyla. No nic, o světle v tomto obchodě si už myslíte své, a proto chcete co možná nejrychleji vyzkoušet oblečení a vypadnout odsud.
Firmy, které se specializují na oblečení ví, že právě v kabinkách se odehrává více než 60 % všech nákupních rozhodnutí. To, zda má zákazník v kabince dostatek prostoru, jak dobře se v ní cítí a zda si dokáže důkladně a bez překážek prohlédnout vybraný produkt, má zásadní vliv na jeho rozhodnutí. Investují proto nemalé peníze do vybavení a velký důraz kladou na osvětlení a zrcadla, které lze laicky nazvat zkrášlujícími. Měli jste také někdy pocit, že vám zakoupené oblečení v obchodě slušelo víc, než pak doma? Možná jste skočili na trik s dobrým nasvícením zkušební kabinky nebo zeštíhlujícím zrcadlem.
Triky obchodníků, které mají stimulovat vaše smysly, emoce a vjemy při nákupu jsou rafinované a velmi vychytralé.
Vyzkoušeli jsme kabinku v prodejně s oblečením, kde nakoupíte dámskou, pánskou i dětskou módu a jedná se o řetězec, který najdete v každém velkém městě. Tato kabinka jakoby disponovala všudypřítomným filtrem krásy. Barva pleti byla naprosto nádherně sjednocená s bronzovým nádechem a co se týče postavy - nohy působily štíhleji. Zkrátka: kabinková osvětlení a zrcadla přidala na kráse.
Špatné osvětlení, malý prostor, deformující zrcadla... to vše nenechává v klidu spoustu lidí kolem nás a řešit tuto problematiku se rozhodla i agentura World of Online. Ta spustila kampaň Za normální kabinky. Na Instagramu vznikla mapa obchodních značek, které prodávají oblečení a hodnocení jejich kabinek. Pro jasnou identifikaci se fotka označila hashtagem #zanormalnikabinky. Na sociálních sítích pak uživatelé sdíleli svoje pocity, které vyjádřili třeba takto: „Zrcadla ve zkušebních kabinkách mi připadají stejná, jako zrcadla v zrcadlovém labyrintu. Na přirozeném světle totiž rozhodně nevypadám jako velryba.“ Do celé akce se zapojilo několik tisíc uživatelů, zejména žen, které později veřejně podpořily i mediálně známé tváře, například Lucie Šilhánová, Natálie Hefnerová, Barbora Mudrochová a další.