Na dm drogerii můžete narazit ve 13 zemích Evropy. V České republice je jedničkou na trhu specializovaných drogerií. Ve spoustě směrech určuje trendy. Inovuje. Je příkladem společensky zodpovědné společnosti. Nyní rozšiřuje působnost služby, kterou zavedlo v dubnu letošního roku. Zákazníci dm mohou využít bezobalový prodej na nových místech. A tím to zdaleka nekončí!
Nápad na nový druh drogerie se zrodil v hlavě Götze Wernera v Německu roku 1973. Rozhodl se nepokračovat čtvrtou generací v rodinné tradici klasických drogerií, ale přišel na německý trh s do té doby ojedinělým nápadem – samoobslužný typ prodejen pod značkou dm drogerie markt. Zákazníkům se nový koncept líbil, díky čemuž se zakladatel rozhodl expandovat do zahraničí a roku 1976 otevřel pobočku v Rakousku. V době založení společnosti dm drogerie markt byla pro běžné drogerie typická nabídka kosmetiky a zboží péče o domácnost. Společnost dm však přišla s rozšířením sortimentu a začala nabízet i výrobky pro péči o dítě, fotoslužby a potřeby pro zvířata. Nový koncept drogerií se ukázal být úspěšný. V České republice dnes dm zaměstnává téměř 3000 lidí a letos oslavila 27 let.
Drogerie dm se na českém trhu zapsala především tím, že nabízela značkové produkty za nízké ceny. Tuto strategii drží dodnes. Roku 2000 společnost zavedla nový slogan: „Znají moje přání, proto zde nakupuji.“ Firma tím jasně ukázala, proč si ji zákaznici oblíbili. V roce 2009 se dm rozhodlo tento slogan změnit. Nový zněl: „Zde jsem člověkem, zde nakupuji.“ Člověk a jeho jedinečnost se tak dostávají do centra zájmu. V posledních letech jste o dm mohli slyšet ve spojení se čtyřměsíční garancí slevových akcí (kdy je zákazníkům garantováno, že snížení ceny bude platit nejméně 4 měsíce). Firma zprovoznila také online shop.
Jak již vyplývá z výše uvedeného, v popředí zájmů dm je uspokojování potřeb zákazníků. Dále se snaží neustále posouvat vpřed nákupní prostředí. Jestli se jim to daří? No řekněte sami, v jakých obchodech najdete například kojicí koutky nebo čtecí lupy připevněné k nákupnímu vozíku, díky čemuž staří lidé nemusí mít obavu, že by něco nepřečetli?
Firma je známá svou snahou nabízet výrobky šetrné k přírodě. Ruku v ruce s tímto přístupem jdou i další akce této drogerie:
V dubnu tohoto roku se společnost rozhodla rozšířit působnost svých služeb spojených s mottem „Méně plastu, více úcty k přírodě“. Ve 2 pražských prodejnách (NC Černý Most a NC Chodov) byl spuštěn zkušební provoz plnicích stanic na čisticí a prací prostředky značky Yellow & Blue, které umožňují čepování do opakovaně plnitelných nádob. Zákazníci si tak do stejných nádob mohou stáčet gel na nádobí s citrónovou silicí, univerzální čistič s pomerančovou silicí, prací gel z mýdlových ořechů s vůní levandule a máchadlo prádla s levandulovým extraktem. Firma dm nyní vidí, že je o tyto stanice zájem.
„Koncept bezobalového prodeje se osvědčil, proto jsme se rozhodli zpřístupnit ho ještě většímu počtu zákazníků a instalovali jsme plnicí stanice na další dvě pražské prodejny,“ uvádí Martina Horká, jednatelka společnosti dm. Nově budou bezobalové prodejny v OC Arkády Pankrác a v OC Metropole Zlíčín. Že je o tento inovativní a na přírodu šetrný prodej zájem, svědčí i fakt, že Martina Horká poodkryla plány, že by v příštím roce měly být plnicí stanice v každém krajském městě České republiky.