Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Drogerie dm oslavila 27 let v Česku a slibuje bezobalový prodej v každém městě

Drogerie dm oslavila 27 let v Česku a slibuje bezobalový prodej v každém městě

Na dm drogerii můžete narazit ve 13 zemích Evropy. V České republice je jedničkou na trhu specializovaných drogerií. Ve spoustě směrech určuje trendy. Inovuje. Je příkladem společensky zodpovědné společnosti. Nyní rozšiřuje působnost služby, kterou zavedlo v dubnu letošního roku. Zákazníci dm mohou využít bezobalový prodej na nových místech. A tím to zdaleka nekončí!

Přečtěte si také

Rohlík už není to, co býval. Zmenšila se gramáž, ale cena zůstala stejná
Rohlík už není to, co býval. Zmenšila se gramáž, ale cena zůstala stejná

dm drogerie, jak to vše začalo

Nápad na nový druh drogerie se zrodil v hlavě Götze Wernera v Německu roku 1973. Rozhodl se nepokračovat čtvrtou generací v rodinné tradici klasických drogerií, ale přišel na německý trh s do té doby ojedinělým nápadem – samoobslužný typ prodejen pod značkou dm drogerie markt. Zákazníkům se nový koncept líbil, díky čemuž se zakladatel rozhodl expandovat do zahraničí a roku 1976 otevřel pobočku v Rakousku. V době založení společnosti dm drogerie markt byla pro běžné drogerie typická nabídka kosmetiky a zboží péče o domácnost. Společnost dm však přišla s rozšířením sortimentu a začala nabízet i výrobky pro péči o dítě, fotoslužby a potřeby pro zvířata. Nový koncept drogerií se ukázal být úspěšný. V České republice dnes dm zaměstnává téměř 3000 lidí a letos oslavila 27 let.

Dlouhodobé slevové akce

Drogerie dm se na českém trhu zapsala především tím, že nabízela značkové produkty za nízké ceny. Tuto strategii drží dodnes. Roku 2000 společnost zavedla nový slogan: „Znají moje přání, proto zde nakupuji.“ Firma tím jasně ukázala, proč si ji zákaznici oblíbili. V roce 2009 se dm rozhodlo tento slogan změnit. Nový zněl: „Zde jsem člověkem, zde nakupuji.“ Člověk a jeho jedinečnost se tak dostávají do centra zájmu. V posledních letech jste o dm mohli slyšet ve spojení se čtyřměsíční garancí slevových akcí (kdy je zákazníkům garantováno, že snížení ceny bude platit nejméně 4 měsíce).  Firma zprovoznila také online shop.

Kojicí koutky i čtecí lupy

Jak již vyplývá z výše uvedeného, v popředí zájmů dm je uspokojování potřeb zákazníků. Dále se snaží neustále posouvat vpřed nákupní prostředí. Jestli se jim to daří? No řekněte sami, v jakých obchodech najdete například kojicí koutky nebo čtecí lupy připevněné k nákupnímu vozíku, díky čemuž staří lidé nemusí mít obavu, že by něco nepřečetli?

V dm drogeriích zákazníci mohou čepovat prací gel či prostředek na nádobí do opakovaně plnitelných nádob

dm drogerii není jedno, jak se chováme k přírodě

Firma je známá svou snahou nabízet výrobky šetrné k přírodě. Ruku v ruce s tímto přístupem jdou i další akce této drogerie:

  • zrušení bezplatného vydávání plastových sáčků (ještě předtím, než to přikázal zákon)
  • používání energie z obnovitelných přírodních zdrojů
  • zavedení zelených etiket, díky nimž zákazníci vědí, že produkt přispívá trvalé udržitelnosti

Méně plastu

V dubnu tohoto roku se společnost rozhodla rozšířit působnost svých služeb spojených s mottem „Méně plastu, více úcty k přírodě“. Ve 2 pražských prodejnách (NC Černý Most a NC Chodov) byl spuštěn zkušební provoz plnicích stanic na čisticí a prací prostředky značky Yellow & Blue, které umožňují čepování do opakovaně plnitelných nádob. Zákazníci si tak do stejných nádob mohou stáčet gel na nádobí s citrónovou silicí, univerzální čistič s pomerančovou silicí, prací gel z mýdlových ořechů s vůní levandule a máchadlo prádla s levandulovým extraktem. Firma dm nyní vidí, že je o tyto stanice zájem.

„Koncept bezobalového prodeje se osvědčil, proto jsme se rozhodli zpřístupnit ho ještě většímu počtu zákazníků a instalovali jsme plnicí stanice na další dvě pražské prodejny,“ uvádí Martina Horká, jednatelka společnosti dm. Nově budou bezobalové prodejny v OC Arkády Pankrác a v OC Metropole Zlíčín. Že je o tento inovativní a na přírodu šetrný prodej zájem, svědčí i fakt, že Martina Horká poodkryla plány, že by v příštím roce měly být plnicí stanice v každém krajském městě České republiky.

dm drogerie v číslech

  • 13 – v tolika zemích Evropy mohou zákazníci najít prodejny dm
  • 26 – je počet dm značek, které zákazníci najdou pouze v síti prodejen dm. K nejoblíbenějším patří značky Balea, ebelin, dmBio nebo trend IT UP
  • 4 – exkluzivní kooperace, tedy značky produktů, které vyvinula dm společně se známými influencery, uvedla dm na trh v roce 2018
  • 1,7 mil. Kč – tuto částku věnovala společnost dm na podporu dětí a mládeže ve smysluplném trávení volného času v rámci CSR aktivity „Giving Friday“