Zdravá a chutná pomazánka plná bílkovin? Může být i bez masa a nikdo to nepozná

Chutí tak trochu připomíná paštiku Matěj Jana Albrechtová

Připravit dobrou, a hlavně zdravou pomazánku, aby všem chutnala, je kumšt. Všechno, co je dobré, nicméně nemusí být zákonitě nezdravé. Vyzkoušejte tuhle pomazánku – je velmi jednoduchá, zdravá, a především pak dobře zasytí, takže vám možná pomůže držet chutě na uzdě a kalorie na povolené hodnotě.

Přečtěte si také

Arašídové máslo je plné vitamínů a minerálů. To nejlepší si doma snadno vyrobíte za 15 minut
Arašídové máslo je plné vitamínů a minerálů. To nejlepší si doma snadno vyrobíte za 15 minut

Dvě základní suroviny – cizrna a tofu

Tato pomazánka se skládá ze dvou základních surovin, kterými je tofu a cizrna. Postupem času došlo k vylepšení této pomazánky do takové podoby, kterou můžete vidět níže.

K tofu a cizrně byla přidána marináda, mražená zelenina, cibule, sójová omáčka a lahůdkové droždí. Složení v této fázi je zcela veganské a pomazánka je velice chutná, i když trošku tužší konzistence. Když však přidáte tvaroh, bude ještě jemnější a půjde i lépe roztírat.

Že v ní není maso? To nemusí nikdo poznat

Pomazánka může nejen chutí, ale i barvou připomínat třeba tradiční paštiku Matěj. Hlavní podíl má na tom použitá marináda Arrabbiata, která se dá koupit buď přímo u výrobce, v řeznictvích, ovšem také třeba v sáčcích prodejnách Albert. Použít můžete samozřejmě i marinádu jinou, třebaže tím změníte chuť pomazánky. Fantazii se meze nekladou.

Cizrna je jedna ze dvou základních surovin, které na naši pomazánku budete potřebovat Adrianna Calvo / Pexels

Co budeme potřebovat?

  • 2x tofu lahůdkové Toppo (koupíte v Lidlu)
  • 40 g marinády Arrabbiata (prodávané například v Albertu či v Tescu)
  • 120 g zmražené zeleniny Nowaco Bretaňská
  • 2 menší cibule (60 g)
  • 1 konzervu Bonduelle cizrny vapeur (310 g)
  • olej

Na dochucení například:

  • 2 lžíce lahůdkového droždí
  • půl vaničky polotučného tvarohu (125 g)
  • sójovou omáčka
  • sůl a pepř

Postup přípravy

Tofu nakrájejte na kostičky a přidejte 40 gramů marinády, promíchejte a nechte chvíli odpočívat.

Tofu krátce namarinujeme Jana Albrechtová

Do pánve nalijte trošku řepkového oleje (klidně jen 2 gramy). Potom přidejte mraženou zeleninu a opékejte. Mezitím si nakrájejte dvě menší cibule a přidejte je k zelenině na pánvi.

Jakmile bude zelenina trošku opečená, přidejte marinované tofu a přiklopte poklicí. A až bude i tofu po stranách lehce opečené, přidejte cizrnu z plechovky a opět přikryjte.

Občas celou směs promíchejte a ponechte v pánvi tak dlouho, dokud nebude vypadat tak, jako na obrázku.

Tohle všechno následně rozmixujeme Jana Albrechtová

Nyní obsah pánve ještě zatepla rozmixujte – buď ponorným mixérem, anebo ve food procesoru.

Základ je hotový – a veškeré další úpravy jsou již pouze na vás. Čím a jak ji ještě dochutíte? Solí, pepřem, sójovou omáčkou či lahůdkovým droždím? Kápnout můžete i trochu marinády. A přidat lze i zmiňovaný tvaroh, potažmo máslo, pomazánkové máslo či jiné suroviny.

Pomazánku ozdobte třeba petrželkou nebo drobnými lístky majoránky Jana Albrechtová

A na co se hodí?

Pomazánka skvěle sedne na libovolný typ pečiva, ideálně třeba na opečený toast či krajíc čerstvého chleba. Servírovat ji ale můžete klidně i s proužky syrové papriky.

Dobrou chuť!

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!