Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Mastné vlasy? Nemůže za to genetika, ale špatná aplikace kondicionéru

Mastné vlasy? Nemůže za to genetika, ale špatná aplikace kondicionéru

Naše vlasy trpí v létě pod paprsky slunce a při koupání ve slané či chlorované vodě. V zimě na ně působí topení, teplý a suchý vzduch, přechody ze zimy do tepla a nošení čepic. Pak se zvyšuje lámavost vlasů, jsou vysušené, třepí se, jindy se i hodně mastí. Vadí jim i vysoušení fénem. Jak navrátit vlasům vitalitu a jak se o ně starat? 

Přečtěte si také

Máte doma prvňáčka? Připravili jsme seznam, co musíte pořídit
Máte doma prvňáčka? Připravili jsme seznam, co musíte pořídit

Důležité je udržovat vlasy zdravé a čisté. Pokud nosíme čepice a vlasy se více mastí, je třeba častější mytí. K tomu je třeba šetrný šampón pro každodenní použití. Používejte šampon a kondicionér s nižším obsahem syntetických látek, bez parabenů a silikonů. V zimě používejte zvlhčovače vzduchu, ty zaručí, že vlasy nebudou elektrizovat. 

Výživa vlasů zevnitř

Hlavní složkou vlasů je kreatin a pro tvorbu jsou třeba esenciální mastné kyseliny Omega 3, 6 a 9. Ty obsahují je semínka a ořechy, kukuřice i avokádo. Křemík obsahuje česnek, cibule, papriky či mrkev. Lámavým vlasům dopřejte bílkoviny z masa, luštěnin a mléčných výrobků. Na třepení vlasů dodejte vitamín A a beta-karoten, které najdeme v zelenině, jako je mrkev či žlutá paprika, ve žloutku, játrech a mléčných produktech. Vitamín E obsahují rostlinné oleje, semena, ořechy a listová zelenina.

Správné vysoušení vlasů

Vyživující masky

Vlasové zábaly, kúry a odvary pomohou oživit vaše vlasy. Na lámavé a křehké vlasy rozmačkejte banán, smíchejte se žloutkem, přidejte 5 lžic olivového či avokádového oleje a nechte vlasový zábal půl hodiny až hodinu na vlasech. Oleje lze použít i samotné. Pomáhá i pivní zábal z 50 ml piva a vejce. Na mastné vlasy zabírá kúra z 50 ml olivového oleje a 50 ml citrónové šťávy, kterou trochu zahřejeme. Zabírá i ušlehaný sníh z bílku. Lesk vlasům dodáte směsí ze dvou lžic medu, dvou bílků a lžíce olivového oleje. Pomáhá i odvar na oplachování vlasů. Odvar kopřivových listů nechte 4 hodiny vyluhovat a přidejte ¼ litru ovocného octa.

Jak vlasy správně vysoušet

Umyté vlasy opatrně zabalte do bavlněného ručníku a utvořte turban. Klidně jej pak vyměňte za suchý. Vlasy nefénujte hned po umytí a nechte je proschnout. Můžete nanést tužidlo a vyfénovat. Zkrátíte vysoušení horkým vzduchem. Nikdy je nefoukejte úplně do sucha a při nákupu fénu, sáhněte jen po tom s ionizátorem. Pokud nespěcháte, nechte je schnout přirozeně, jen je občas pročešte, až trochu proschnou. Tužidlo nahradí i používání laku na vlasy.

Na co si dát pozor

Časté mytí více než 2x za týden vymývá maz, který vlasy chrání. Mytí musí být jemné a šetrné. Nepoužívejte moc šamponu a vlasy důkladně vymyjte, jinak se zatěžují. Kondicionér nesmí přijít do styku s vlasovou pokožkou, jinak se vlasy mastí. Vyhněte se častému používání kulmy nebo žehličky. Mokré vlasy jsou citlivější než suché, protože jsou těžší a snadněji se lámou a vytrhnou. Nechoďte spát s mokrými vlasy. Mokré vlasy nečešte, počkejte, až trochu proschnou a použijte řidší hřebínek, pak teprve hustší, nebo kartáč. Nepročesávejte je moc často. Dlouhé vlasy je dobré na noc zaplést do copu, aby se nelámaly. Pokud je nechcete vlnité, existují delší jemné síťky na vlasy, tu zakoupíte ve všech drogeriích, stojí pár desítek korun. Zabrání nejen lámání vlasů při spánku, ale také již nebudete muset řešit věčný problém s vypadanými vlasy v posteli.