Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Jídlo ovlivňuje naši psychiku. Co jíst, abychom byli šťastnější

Jídlo ovlivňuje naši psychiku. Co jíst, abychom byli šťastnější

Věděli jste, že cukr a červené maso vyvolávají deprese? Vyvážený a pestrý jídelníček je vhodnou prevencí civilizačních chorob a podporuje dobré fungování psychiky. Nevhodná a nedostatečná výživa podporuje a zvyšuje deprese, úzkost, podrážděnost, výkyvy nálad, zhoršuje koncentraci, paměť a zvyšuje únavu.

Přečtěte si také

Vezměte si na nákup vlastní sáčky. Kde je sehnat?
Vezměte si na nákup vlastní sáčky. Kde je sehnat?

Na naši psychiku má velký vliv i náš jídelníček. Je třeba snížit procento konzervovaných potravin, polotovarů a fastfoodu. Je třeba jíst hodně čerstvých potravin, ovoce, zeleniny, zakysaných mléčných výrobků a ryb. Pak budeme mnohem pozitivněji, budeme mít více energie a bude nám to lépe myslet. Zabírá středomořská strava, vyšší množství zeleniny, ovoce, olivového oleje, ryb, klíčků, semínek a ořechů. Pomáhá i proti depresím. Tyto potraviny působí protizánětlivě díky antioxidantům. 

Jídlo a psychika

Vyvážený jídelníček

Můžete si dát i deci vína k jídlu. Je třeba omezit konzumaci masa, především hovězí a vepřové a klasických mléčných výrobků. Jídlo je důležité i pro náš zažívací trakt. Pokud jíme nezdravé jídlo, ovlivňuje to i naše psychické rozpoložení, především u žen. Úpravou jídelníčku se dá předcházet depresím i úzkosti. Můžete přelstít i premenstruační syndrom. Mezi těžko stravitelná jídla patří především cukr, červené maso a bílé pečivo. Nutné je dostatečné množství omega-3 mastných kyselin, které působí jako prevence proti nespavosti nebo ADHD poruše. Pokud chcete být v pohodě, myslete zejména na svoje střeva a trávicí systém. Důležitá je i pitný režim, zejména čistá a neperlivá voda.

Podpora myšlení

Naše trávení je propojeno s naším mozkem. To, co jíme, ovlivní náš mentální stav. Pomáhá to štíhlé linii i naší duševní pohodě. Zapojte do svého jídelníčku zeleninové a ovocné saláty, ořechy, semínka, klíčky, řasy, ryby, olivový a kokosový olej, dejte si klidně i sklenku oblíbeného kvalitního vína. Vyhněte se především cukru, červenému masu a klasickým mléčným výrobkům. Vaše mysl bude klidná a bude vám to lépe myslet. Zlepší se vaše soustředění. Výborné jsou i fermentované potraviny, třeba kysané zelí. Doporučují se banány, mandle, ořechy, semínka, rostlinné oleje, řapíkatý celer, borůvky a bobulové ovoce, kvalitní hořká čokoláda a krůtí maso. Dále pak luštěniny, celozrnné a žitné pečivo i vejce.