Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Jídlo ovlivňuje naši psychiku. Co jíst, abychom byli šťastnější

Jídlo ovlivňuje naši psychiku. Co jíst, abychom byli šťastnější

Věděli jste, že cukr a červené maso vyvolávají deprese? Vyvážený a pestrý jídelníček je vhodnou prevencí civilizačních chorob a podporuje dobré fungování psychiky. Nevhodná a nedostatečná výživa podporuje a zvyšuje deprese, úzkost, podrážděnost, výkyvy nálad, zhoršuje koncentraci, paměť a zvyšuje únavu.

Přečtěte si také

Exotické kaki je plné vitamínů, ale jen málokdo jej umí správně jíst
Exotické kaki je plné vitamínů, ale jen málokdo jej umí správně jíst

Na naši psychiku má velký vliv i náš jídelníček. Je třeba snížit procento konzervovaných potravin, polotovarů a fastfoodu. Je třeba jíst hodně čerstvých potravin, ovoce, zeleniny, zakysaných mléčných výrobků a ryb. Pak budeme mnohem pozitivněji, budeme mít více energie a bude nám to lépe myslet. Zabírá středomořská strava, vyšší množství zeleniny, ovoce, olivového oleje, ryb, klíčků, semínek a ořechů. Pomáhá i proti depresím. Tyto potraviny působí protizánětlivě díky antioxidantům. 

Jídlo a psychika

Vyvážený jídelníček

Můžete si dát i deci vína k jídlu. Je třeba omezit konzumaci masa, především hovězí a vepřové a klasických mléčných výrobků. Jídlo je důležité i pro náš zažívací trakt. Pokud jíme nezdravé jídlo, ovlivňuje to i naše psychické rozpoložení, především u žen. Úpravou jídelníčku se dá předcházet depresím i úzkosti. Můžete přelstít i premenstruační syndrom. Mezi těžko stravitelná jídla patří především cukr, červené maso a bílé pečivo. Nutné je dostatečné množství omega-3 mastných kyselin, které působí jako prevence proti nespavosti nebo ADHD poruše. Pokud chcete být v pohodě, myslete zejména na svoje střeva a trávicí systém. Důležitá je i pitný režim, zejména čistá a neperlivá voda.

Podpora myšlení

Naše trávení je propojeno s naším mozkem. To, co jíme, ovlivní náš mentální stav. Pomáhá to štíhlé linii i naší duševní pohodě. Zapojte do svého jídelníčku zeleninové a ovocné saláty, ořechy, semínka, klíčky, řasy, ryby, olivový a kokosový olej, dejte si klidně i sklenku oblíbeného kvalitního vína. Vyhněte se především cukru, červenému masu a klasickým mléčným výrobkům. Vaše mysl bude klidná a bude vám to lépe myslet. Zlepší se vaše soustředění. Výborné jsou i fermentované potraviny, třeba kysané zelí. Doporučují se banány, mandle, ořechy, semínka, rostlinné oleje, řapíkatý celer, borůvky a bobulové ovoce, kvalitní hořká čokoláda a krůtí maso. Dále pak luštěniny, celozrnné a žitné pečivo i vejce.