Kampaně řetězce reflektují aktuální problémy. Zaměřují se na domácí vaření i bytovou krizi

Obchod IKEA IKEA

Co mají společného nové reklamní kampaně obchodních řetězců Albert, Penny a IKEA? Odrážejí aktuální problémy, jako je extrémní zdražování potravin nebo nedostatek důstojného bydlení. S Albertem si tak můžete doma uvařit jídla podle receptů z restaurací a v obchodním domě IKEA zase názorně uvidíte, jak žijí čtyři miliony Britů, kterých se dotýká současná krize bydlení.

Přečtěte si také

Aukro mění logo a rozděluje se na dva světy: Sběratelskou a bazarovou část

Albert v kampani vyzývá k domácímu vaření

Albert s heslem "Stojí za to jíst lépe" dlouhodobě vystupuje jako propagátor kvalitního jídla. A nyní na tom staví i svoji kampaň, ve které podporuje domácí vaření.

Ve svém "Menu týdne" ale nepoužívá jen tak ledajaké suroviny, inspiruje se přímo v menu restaurací. Zatím se svými zákazníky sdílel třeba recepty na tatarák nebo burger.

„Dobré jídlo nás sbližuje, ale kvůli rostoucím cenám se návštěvy restaurací staly pro mnoho domácností nedostupnými. Připravily je tak o společně sdílené zážitky, což nás inspirovalo,“ řekl ke konceptu obchodní ředitel agentury VCCP Luboš Jahoda.

Co ulovit v Albertu ve slevách?

Penny cvičí s cenami

Řetězec Penny se zase snaží s nadsázkou komunikovat slevy a zároveň podporovat sport. Přizval si tedy na pomoc známou dvojici Suchánka a Genzera. Jejich humor a improvizaci ocenili lidé už v předchozích spotech, a tak se je řetězec rozhodl obsadit znovu. Zároveň navazuje na výrazné kampaně, jako byl Kompot a DISKOnt s Michalem Davidem. A ani tentokrát nechybí chytlavá diskotéková hudba.

Natáčení spotu probíhalo v pražské prodejně v Horních Počernicích a podle režiséra Tomáše Bařiny si na place všichni užili spoustu zábavy. Richard Genzer navíc s nostalgií vzpomínal na svoje mladí, kdy byl profesionálním tanečníkem. Autorkou choreografie je jeho manželka Renata Genzerová.

Tip: Nalaďte se na Velikonoce. V Penny nyní seženete velikonočního beránka v akci.

Záběr z natáčení reklamní kampaně pro Penny se Suchánkem a Genzerem Penny

IKEA poukazuje na problémy s bydlením

Zvyšování cen netrápí jen Čechy. V Británii řeší pro změnu bytovou krizi, na kterou zajímavým způsobem upozornila IKEA. Prostřednictvím in-store kampaně ukazuje, v jak nedůstojných podmínkách musí mnoho Britů žít. Ve čtyřech vybraných pobočkách tak vedle naklizených designových interiérů najdete i stísněné a neútulné prostory, ve kterých byste určitě bydlet nechtěli. Vzniká tak zajímavý kontrast, který odráží aktuální realitu.

„Naše nová kampaň si klade za cíl zvýšit povědomí o bytové nouzi ve Spojeném království a upozornit na skutečné životní podmínky těch, kteří jsou v důsledku problému nuceni k dočasnému ubytování,“ přiblížil skandinávský řetězec.