IKEA loni představila službu Scan & Go a rozšířila cirkulární služby. Meziročně hlásí o 22 % vyšší tržby

Průčelí obchodního domu IKEA Marsan / Shutterstock.com

IKEA zveřejnila finanční výsledky za rok 2022. Tržby dosáhly bezmála 12 miliard korun, přičemž 22,5 % z nich bylo z online prodejů. Nábytkový lovebrand v loňském roce rozhodně nezahálel. V roce 2022 spustila IKEA ve své aplikaci funkci Scan & Go, která zákazníkům může v mnoha ohledech usnadnit nakupování, rozšířila množství výdejních míst na celkem 23 a službu Druhý život nábytku přiblížila i zákazníkům v regionech. Během letošního roku se navíc chystá spustit formát menších plánovacích studií v regionech.

Přečtěte si také

Veterináři nařídili stažení šunky s nebezpečnou bakterií. Prodávalo ji Tesco a Globus

IKEA loni vydělala bezmála 12 miliard

IKEA utržila v uplynulém finančním roce (1.9.2021 až 31.8.2022) 11,9 miliardy korun, tedy o celých 22 % více než v uplynulém roce. Během roku navštívilo obchodní domy v Praze, Brně a Ostravě 9,2 milionu návštěvníků, průměrná útrata přitom činila 1 940 Kč. Online prodeje se na tržbách podílely 22,5 %. Průměrná útrata za online nákup byla 5 077 Kč.

„Naše tržby v České republice vzrostly o 22 %. Každý pátý zákazník u nás nakoupil online. Těší mě, že jsme přivítali o 4 miliony zákazníků víc než v minulém finančním roce a ukázali jim nová řešení, která přispívají k jejich lepšímu životu doma,” uvedl David McCabe, Country Retail Manager & Chief Sustainability Officer pro IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Zákaznice skenuje výrobky IKEA IKEA

Ještě snazší nakupování se Scan & Go

Aby zákazníkům ještě více usnadnila nakupování, spustila IKEA ve své mobilní aplikaci také funkci Scan & Go. Jejím prostřednictvím lze skenovat vybrané výrobky už v obchodním domě, a zkrátit si tak čas strávený u pokladny. Aplikace IKEA umožňuje zákazníkům jednoduše vyhledávat a nakupovat výrobky už více než rok.

„Prostřednictvím nové aplikace IKEA rozšiřujeme možnosti, jak můžeme být v kontaktu se zákazníky v Česku. Z našich interních průzkumů víme, že více než 80 procent nákupů, které u nás zákazníci uskuteční, začíná právě v online prostředí. Proto do online nástrojů neustále investujeme. Nová aplikace umožní zákazníkům dokončit nákup přímo z jejich mobilního zařízení – kdykoliv a kdekoliv," představil aplikaci už v říjnu 2021 Pavel Jirát, Country Digital Manager IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Rozšíření cirkulárních služeb do regionů

IKEA nově rozšířila i své cirkulární služby. Služba Druhý život nábytku se nyní přiblíží i zákazníkům v regionálních městech. Ti dosud museli nábytek, kterého se chtějí zbavit, sami dovézt do obchodního domu, nebo objednat a zaplatit jeho odvoz. Nově jej budou moci dovézt do jednoho z 8 výdejních míst ve městech Plzeň, České Budějovice, Ústí nad Labem, Liberec, Hradec Králové, Jihlava, Olomouc a Zlín, a to jen za 49 Kč.

Nabídka výrobků z druhé ruky či doprodeje bude navíc od 14. června letošního roku dostupná i online, takže si vyberou i zákazníci, kteří zrovna nemají cestu do obchodního domu. Na webu si jej jednoduše zarezervují a vyzvednou do 48 hodin.

Výdejní místo IKEA IKEA

Výdejní místa po celé ČR

IKEA také rozšířila svou síť výdejních míst. Pro svůj nákup si nyní můžete dojet do 23 krajských městech včetně Liberce, Hradce Králové, Plzně, Olomouce či Karlových Varů. Narozdíl od PPL Parcel shopů nemají navíc tato výdejní místa omezení hmotnosti, takže si můžete objednat pár svíček nebo i novou šatní skříň.

Výdejními místy ale novinky IKEA nekončí. Právě v průběhu letošního roku se nábytkový lovebrand chystá představit nový formát menších plánovacích studí v regionech, kam se zákazníci mohou dojít poradit s plánováním kuchyní či úložných systémů. V Českých Budějovicích se takové studio otevřelo už v polovině ledna, na jaře by mělo následovat další v Hradci Králové.