Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Tohle se stane, když uděláte 10 000 kroků denně

Tohle se stane, když uděláte 10 000 kroků denně

Pohyb patří mezi jeden z faktorů zvyšující kvalitu našeho života. Jenže, jak jej do svého dne zařadit, když už nevíte kam skočit, případně vás trápí nějaké zdravotní potíže? Jeden z nejúčinnějších prostředků, který pomáhá v mnoha oblastech našeho života přitom máme ve svých nohách. Je to chůze. Je dobré pořídit si krokoměr na ruku? 

Přečtěte si také

Jak vyčistit tenisky, aby byly zase jako nové? Pomůže pračka i sušička prádla
Jak vyčistit tenisky, aby byly zase jako nové? Pomůže pračka i sušička prádla

Chůze pro každého

Chůze je přirozeným pohybem našeho těla, nepoškozuje klouby ani vazy a pokud se pohybujeme po standardních površích, nehrozí při něm žádná velká zranění. Výhodou je, že ji mohou do svého dne zařadit lidé všech věkových kategorií, lidé s nadváhou, s různým zdravotním omezením, případně lidé v rekonvalescenci.

Každý krok se počítá

Díky chůzi posilujeme celé tělo, a to aniž bychom si to často uvědomili. Navíc, skrze chodidla a body na nich, masírujeme jednotlivé orgány a různá nervová centra v našem těle. Pokud věnujeme pozornost nejen počtu kroků, ale i způsobu chůze (měla by být rovnoměrná s jemným nášlapem, bez vtáčení nebo naopak vytáčení kotníků či špiček chodidel), můžete získat řadu příjemných vedlejších efektů - například si ulevíte od bolesti zad či migrén.

Mezi jednoznačné přínosy chůze patří snížení rizika vzniku chorob srdce a cév, neboť reguluje krevní tlak a upravuje tuky i cukry v krvi. Pomáhá též jako prevence vzniku diabetu II. typu. Chůze má pozitivní vliv na naši psychiku - pomáhá snižovat dopady stresu, navozuje příjemné uvolnění a zlepšuje kvalitu spánku.

Jak nejrychleji zhubnout, vyzkoušejte chůzi

Chcete si být jistí? Pořiďte si krokoměr na ruku 

Velkým přínosem pro vaši chůzi se může stát malý pomocník - krokoměr. Je skvělou motivační pomůckou a navíc s ním můžete sledovat své pokroky. Ideální počet kroků za den je dle vědeckých studií 10 000. Vždy však záleží na aktuálním stavu daného jedince. Zejména při redukci váhy byste měli zvolit svižnější tempo (tak trošku se zadýchat). O víkendu si chůzi můžete zpestřit tzv. nordic walking, tedy chůzí s hůlkami (tím vezmete do hry i ruce a hrudník).

Udělejte si to zajímavější aneb pár tipů na kroky navíc

  • Zkuste vystoupit o zastávku či dvě dřív a dojděte na místo pěšky
  • Doveďte děti nebo vnoučata na jejich kroužky pěšky
  • Projděte se parkem
  • Nepoužívejte v metru eskalátory
  • Choďte po schodech