Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Mlsání k televizi pro dietářky! Co jíst, abyste nepřibraly

Mlsání k televizi pro dietářky! Co jíst, abyste nepřibraly

Je večer a vy byste něčeho zobli. Chvíli se přemlouváte a nakonec se vydáte na lov. Výsledkem bývá špatné svědomí. Přesto nemusíte zanevřít na mlsání. Stačí jen mlsat zdravě. Jak na to?

Přečtěte si také

Rychlý cuketový krém, lívance a koláč se sýrem. Recepty z cuket, které musíte vyzkoušet
Rychlý cuketový krém, lívance a koláč se sýrem. Recepty z cuket, které musíte vyzkoušet

Útok na sladké

Můžete namítnout, že když vás honí mlsná, jako by vás ovládnul někdo zvenku. Teprve, když vyhazujete pytlík od bonbonů, zjistíte, že zmizel ve vás. Důležitým momentem však je, uvědomit si, proč se po sladkém vlastně vrháte. Často je to výsledek nedostatku energie, únavy, stresu v práci a nebo nervozity. A cukry neboli sacharidy jsou právě tím, co nám s únavou, stresem i nervozitou mohou krátkodobě pomoci. Abyste na mlsání vyzráli dlouhodobě, je potřeba upravit jídelníček a sacharidy (cukry) tam zařadit ve zdravější formě. 

Sáhněte po sušeném ovoci

Ovoce je doslova sladkou bombou. Na rozdíl od čokolád či bonbónů si však tělo s těmito cukry umí poradit. Udělejte si například dopolední svačinku z nakrájeného melounu (vodního, cukrového či Galia), jablek, hroznového vína (modrého, růžového či bílého) a pomeranče. A pozor, ovoce může být i sušené! Jaké vybrat?

  • sušené datle - působí proti zácpě, dodají rychlou energii, prospívají kostem a kloubům, působí při chudokrevnosti a co víc údajně mají afrodiziakální účinky.
  • rozinky - vybrat si můžete z mnoha druhů, chutí i barev. Jejich velkým přínosem je, že pomáhají proti zubním kazům a při chudokrevnosti (obsahují železo).
  • brusinky - udržuje mladistvou energii, pomáhá srdci a cévám a příznivě ovlivňují funkci močových cest (mohou být i podpůrnou terapií při zánětech močového měchýře), jsou močopudné
  • fíky (sušené i čerstvé) obsahují vlákninu, prevence proti cévním a srdečním chorobám a snižují cholesterol.
  • banány (díky vláknině pomáhá s trávením a dodává energii), jahody (vitamín C a naše imunita), meruňky (omlazující účinky, zajišťují zdraví sliznic, vlasů a kůže), švestky (podpora trávicího traktu, posilují srdce a pomohou při nervozitě), papaja a mnoho dalších

A co víc, křížaly z různých tipů ovoce si můžete udělat sami doma. Stačí koupit surovinu (jablka, hrušky, meruňky, kiwi...), nakrájet na tenké plátky a dát „sušit“ do sušičky ovoce nebo trouby při 40 °C. 

Pokud chcete něčeho uzobávat, sáhněte po ořeších

Zelenina mnohokrát jinak

Zelenina v sobě sice zpravidla neobsahuje (tolik) cukr, jako ovoce, ale umí nabídnout zase jinou škálu kulinářského zážitku. Výhodou jsou například sušené lupínky z červené řepy, brambor, celeru a nebo mrkve. Pečené a okořeněné batáty zase zpestří váš jídelníček a podpoří vaše střeva. Zelenina má výhodu, že si uchovává své účinné látky i při šetrné tepelné úpravě. Zároveň z ní můžete vytvořit chutné zdravé saláty či pomazánky. Například celerová pomazánka bude mít příznivý vliv na funkci ledvin, pomůže s detoxikací a celkově podpoří trávení. Pokud nevíte do začátku, jak na to, zkuste červenou řepu na mnoho způsobů - salát, pomazánka, pečená, příloha... (můžete vybrat předvařenou, čerstvou nebo naloženou). Řepa je totiž posilovač naší imunity a regeneruje celý organismus.

Velkou chuťovou obměnou budou naklíčené luštěniny, například fazole mungo. Ty tělu dodají i prospěšný vitamín C. Párty variantou je například pražená cizrna.

Troška zdravého tuku

Pokud chcete něčeho uzobávat, sáhněte po ořeších (ať už vlašských ořeších, mandlích, kešu nebo arašídech) a nebo sušených semínkách (slunečnicová semínka či goji).