O privátní značky supermarketů je čím dál větší zájem. Své produkty už mají i online řetězce

Nová řada trvanlivých potravin Tesco v recyklovatelných obalech Tesco

Většina obchodních řetězců nabízí kromě komerčních značek i své vlastní, které jsou mnohdy levnější nebo zahrnují nadstandardní zboží. Jejich počet během pandemie koronaviru vzrostl dokonce o 16 %. Svůj sortiment rozšířily nejen supermarkety Tesco, Billa, Penny Market, Globus, Lidl či Albert, ale i online prodejci Košík.cz či Rohlík.cz, kteří nabízí nejen suroviny, ale též hotová jídla či prémiové produkty.

Přečtěte si také

Jak nejlépe připravit steak z tuňáka? Na pánvi, v troubě i na grilu
Jak nejlépe připravit steak z tuňáka? Na pánvi, v troubě i na grilu

Koronavirus přeje privátním značkám

Dle výzkumu agentury Nielsen Admosphere zaznamenaly soukromé značky obchodních řetězců v minulém roce nárůst dokonce o 16 %. Hlavním důvodem bylo vytváření zásob.

Lidé se během pandemie zásobili trvanlivými produkty, jako jsou těstoviny, rýže a hygienické či papírenské výrobky, mezi nimiž mají privátní značky vysoký podíl.

Zákazníci dávají soukromým značkám přednost především kvůli jejich nízké ceně, které mohou komerční produkty konkurovat jen stěží.

Neodolatelný krémovitý sýr v akci

Tesco představilo již druhou produktovou řadu

Pod hlavičkou své vlastní značky představil nyní novou produktovou řadu v plně recyklovatelných obalech supermarket Tesco. Všech jeho 90 známých produktů z kategorie těstovin a rýže najdete nyní v regálech v této udržitelnější variantě.

Snažíme se podíl výrobků pod naší značkou neustále zvyšovat, v současnosti se jedná zhruba o třetinu všech výrobků. Největší zastoupení těchto výrobků je v sortimentu ovoce a zeleniny, případně u mléčných výrobků,“ uvedl mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

V Tescu rovněž najdeme privátní značky Tesco Value, Standard, Finest, Organic a další.

Produkty z řady Karlova koruna, privátní značky Penny Market Penny Market

Penny Market spolupracuje s pekaři

Nakupování „hezky česky“ propaguje supermarket Penny, který mimo jiné spolupracuje s více než 50 českými pekaři, již mu dodávají 40 druhů chleba upečeného speciálně pro Penny Market.

K soukromým značkám Penny Marketu patří například Dobré maso, BONI, která se zaměřuje na mléčné výrobky, Řezníkův talíř s nabídkou uzenin, značka San Fabio, zaměřující se na těstoviny a další italské produkty, či Karlova koruna, pod jejíž hlavičku patří hotové výrobky a zároveň suroviny a směsi pro přípravu českých jídel.

Billa má něco pro každého

V prodejnách Billa najdeme soukromé značky, pod jejichž logem se prodávají jak levné produkty, tak vybrané zboží. Značka Clever se zaměřuje na kvalitní české výrobky za diskontní ceny, Billa Premium přináší exkluzivní produkty vysoké kvality a značka Today nabízí nejběžnější drogistické výrobky za skvělé ceny.

Zboží od českých farmářů je opatřeno hlavičkou značky Česká farma. Billa Easy skrývá hotové sendviče, saláty či malé obědy pro každý váš uspěchaný den.

Produkty soukromých značek Globus Globus

Poctivá výroba od Globusu

Globus pod svou značkou nabízí jen ty nejkvalitnější produkty se skvělým poměrem ceny a výkonu. Ve své nabídce má 9 značek včetně své vlajkové lodi „Poctivá výroba Globus“, pod kterou spadá několik set potravin včetně pečiva, uzenin či cukrářských výrobků.

Dalšími značkami jsou například Korrekt, značka, která zastřešuje výrobky ve zlatém středu, Globus a Globus Gold, které nabízí výběr exkluzivních produktů, a Natuvell či Natuvell Baby, kam spadají drogistické výrobky pro dospělé i děti. Dobrá kvalita / Nízká cena je z vybraných značek nejekonomičtější variantou.

Ušetřete si práci a kupte již hotovou vánočku v akci

K-Jarmark nabízí produkty od farmářů

Vlastní značky tvoří v Kauflandu zhruba pětinu celé nabídky. Jde přibližně o 7 000 produktů napříč všemi kategoriemi, mezi nimiž jsou například bio výrobky, potraviny pro vegany a vegetariány či produkty bez lepku a laktózy. Mluvčí společnosti Renata Maierl uvedla, že ohromnému zájmu se těší též privátní značka K-Jarmark, která nabízí vysoce kvalitní výrobky výhradně od českých výrobců a kterou řetězec představil v roce 2019.

Zásobte se vajíčky na vánoční pečení

Privátní značky v online světě

Privátní značky už dávno nejsou pouze záležitostí kamenných prodejen. Své produkty mají už i online supermarkety Rohlík.cz či Košík.cz. První z uvedených nabízí na svých stránkách pod značkou Bez kompromisu na sedmdesát produktů, které, jak už název napovídá, nedělají, co se kvality týče, žádné kompromisy.

Podobným konceptem se zabývá i supermarket Košík, který letos v lednu rozšířil svou řadu Authentic, kam spadají potraviny prvotřídní kvality a zpracování.