Pandemie přeje levným řetězcům s nábytkem a doplňky, které hlásí rekordní tržby

Žena si v obchodě vybírá vybavení do domácnosti Canva

Mnoho prodejců se v posledním roce potýká s problémy, ale levné diskonty s nábytkem a dekoracemi slaví úspěch. Češi je milují a tím, že nyní tráví doma více času, v nich nakupují stále častěji. Kupodivu se daří nejen zavedeným řetězcům, jako jsou JYSK, IKEA nebo Pepco. Rozrůstá se i síť obchodů Action, NKD či Tedi, které na náš trh vstoupily teprve loni.

Přečtěte si také

Na český trh loni vstoupily tři desítky firem, je to nejvíce za poslední tři roky
Na český trh loni vstoupily tři desítky firem, je to nejvíce za poslední tři roky

Růst i v době pandemie

Rekordní zisky hlásí firma JYSK, která funguje v České republice od roku 2003. Letos vydělala neuvěřitelných 943 milionů korun, dařilo se jí ale celosvětově.

„Je to opravdu potěšující výsledek. Pro JYSK i pro jiné společnosti v celé Evropě to byl velmi náročný rok plný překážek a omezení. Právě proto mohou být všichni zaměstnanci JYSKu právem hrdí na naše výsledky,“ říká Jan Bøgh, prezident a výkonný ředitel společnosti JYSK.

Obchodní dům IKEA s logem Pexels

Přesun do onlinu

Důvod je jednoduchý, vedení JYSKu se podařilo vhodně nakombinovat internetový a offline prodej. Nabyté prostředky věnoval obchod v době lockdownu rozvoji e-shopu a pobočky přeměnil na sklady a výdejní místa. Kromě nových technologií investoval i do vzdělávání svých zaměstnanců a nešetřil na benefitech.

Nová podoba prodejen

Moderní Store Concept 3.0, který JYSK zvolil, je založen na atraktivní kombinaci barev a stylů napříč celou prodejnou. Firma s nábytkem a doplňky se snaží upozornit na typický skandinávský design, který se vyznačuje jednoduchostí a převahou přírodních materiálů. Přitom využívá prostor funkčně a efektivně, tak, aby byl pro zákazníka přehledný a nabídl mu vše, co potřebuje.

Mladý pár nakupuje v obchodě s nábytkem Canva

Dařilo se také nábytkářské firmě IKEA, která navýšila svůj celkový zisk o 6 % na téměř 1,1 bilionu korun. Vydělala hlavně díky rozšíření online prodeje, a to i přes potíže s dodavatelským řetězcem.

Nové zboží každý týden

Zajímavý recept na úspěch německý řetězec Tedi, který je na českém trhu nováčkem. Dvě třetiny sortimentu se mění zhruba po týdnu, zbytek jsou stálejší produkty jako potřeby na úklid, nádobí nebo papírenské zboží. Právě nové dekorace a doplňky ale do prodejen lákají nejvíce zákazníků. Princip tedy využívá momentu překvapení i toho, že klienti nakupují okamžitě. Při jejich další návštěvě by totiž produkty už nemusely být k dispozici.

„Častá obměna sortimentu je v této době naše výhoda. Když jsme viděli, že část sortimentu do Vánoc nedojde, objednali jsme něco jiného,“ vysvětluje Petr Juliš, ředitel diskontu Action.