Supermarkety pomáhají. Pořádají vánoční sbírky, do kterých zapojují své zákazníky

Holčička z dětského domova prodává výrobky v Obchůdku před prodejnou Albert Albert

Vánoce jsou období, kdy se plní přání a rozdává radost. Supermarkety proto každoročně hledají způsob, jak zapojit své zákazníky do různých charitativních projektů. Ať už jde o sbírky potravin či rozdávání dárků dětem, i letošní Vánoce jsou v obchodních řetězcích ve znamení pomoci potřebným. Zapojte se ve svém oblíbeném supermarketu i vy.

Přečtěte si také

Mějte ruce celou zimu v teple. Kapesní ohřívače vydrží hřát i 12 hodin
Mějte ruce celou zimu v teple. Kapesní ohřívače vydrží hřát i 12 hodin

Makro plní přání dětem i seniorům

Velkoobchod Makro letos přišlo s charitativní akcí, která pomáhá dětem v dětských domovech a seniorům v pečovatelských domech.

Od 27. 11. do 20. 12. mohou zákazníci ke svému nákupu v tomto řetězci přidat přání z vánočního stromu a zařídit tak šťastné a veselé Vánoce lidem, kteří by jinak svůj dárek pod stromečkem nenašli.

Strom přání v supermarketu Makro Makro

Koupě dárku je přitom zcela jednoduchá – zákazník si vybere libovolné přání, vysněný produkt najde v obchodě, zaplatí a za pokladnou odevzdá. Každá prodejna Makro pak podpoří jeden dětský domov a jeden dům pro seniory.

Na každém stromku bude zavěšeno 100 přání dětí a seniorů. Každá kartička představuje konkrétní přání. Celkem tak díky našim zákazníkům na Štědrý den potěšíme na 1300 lidí. Senioři dárky vybírali z našeho katalogu Vánoční inspirace a svá přání napsali přímo na kartičky. Děti, které ještě neumí psát, svůj vysněný dáreček namalovaly,“ uvedla vedoucí komunikace firmy Makro Romana Nýdrle.

Chlapci prodávají vánoční výrobky v rámci projektu Obchůdky s Albertem Albert

Obchůdky s Albertem pro děti

Nadační fond Albert pomůže i letos už po desáté dětem z dětských domovů získat praktické dovednosti, které je pomohou připravit na vstup do života. Před prodejnami Albert se totiž 26. listopadu otevřely adventní stánky zvané Obchůdky s Albertem, kde děti až do 20. prosince prodávají své vlastnoručně vyrobené dárky a dekorace. Kromě stánků se letos budou Obchůdky konat i online.

„Kvůli situaci s pandemií budou Obchůdky stejně jako loni probíhat venku před obchody ve stáncích. Zároveň se nám osvědčil online prodej, a proto malí obchodníci nabídnou své výrobky i tímto způsobem. Bude tedy snadné udělat radost dětem ze sociálně ohroženého prostředí i z pohodlí domova,“ vysvětlila pro magazín Místo prodeje Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert.

Výtěžek ze stánků poputuje do konkrétních dětských domovů, kde si za mě děti mohou pořídit to, co si přejí.

Darujte nejzdravější potravinu ze všech

PENNY rozdávalo potraviny seniorům

Supermarket PENNY se letos spojil s Nadací Krása pomoci, v jejímž čele stojí její zakladatelka a předsedkyně správní rady Taťána Gregor Brzobohatá, a obdaroval vybrané seniory z domovů nutričně vyváženými potravinami.

„V rámci naší spolupráce jsme si řekli, že uděláme něco, čím seniory nejen potěšíme, ale můžeme přispět i k jejich zdravému stravování. Proto jsme se rozhodli, že je navštívíme a při té příležitosti jim naplníme ledničku,“ popsala zrod nápadu Taťána Gregor Brzobohatá.

S výživou seniorům poradila nutriční specialistka Hana Střítecká, která pro ně v Penny vybrala potraviny, jež mohou při dlouhodobém užívání pomoci s nejčastějšími zdravotními neduhy.

Oficiální banner ze stránek Světlušky s textem Rozsviťte s námi Vánoce nevidomým Český rozhlas

Do Kauflandu za Světluškou

Tradiční vánoční sbírku organizuje i nadační fond Světluška, která pořádá sbírky pro zrakově postižené už více než 17 let. Na sbírce spolupracuje se společností Kaufland, která ji letos podpoří potřetí. V loňských dvou letech vybral Kaufland celkem 26 milionů korun.

„Velmi si vážíme štědrosti všech našich zákazníků a nasazení našich zaměstnanců, kteří se do sbírky pravidelně zapojují. Věříme, že letos společně překonáme výtěžek z loňského roku. Celá částka bude věnována skrze fond Kaufland na pomoc lidem se zrakovým postižením po celé České republice,” uvedla mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.

Vánoční jmenovky, jejich kompletní výtěžek poputuje na konto Světlušky, mohou zákazníci Kauflandu u pokladen zakoupit do 5. 12. Pokud se sbírky nestihnete zúčastnit, můžete nadaci podpořit přímo přes jejich webové stránky.

Lidl podporuje Život dětem

Dokonalý tým spolu tvoří i supermarket Lidl a organizace Život dětem, které každoročně organizují obecně prospěšnou sbírku Srdce dětem, která probíhá vždy na konci listopadu na všech prodejnách Lidl. Po dobu 14 dnů mají zákazníci možnost zakoupit na pokladnách za 30 Kč samolepku se srdíčkem, kterou mohou nalepit na tablo ve výloze, nebo přispět jakoukoli částkou.

Z vybraných financí jsou nemocným dětem hrazeny nejrůznější kompenzační pomůcky, dopláceny zdravotní potřeby, rehabilitace a mnoho dalších věcí, které přispívají ke zlepšení kvality jejich života. Od roku 2011 takto Lidl společně s organizací Život dětem vybral 169 500 000 Kč. Přestože sbírka na prodejnách už skončila, stále můžete přispět online přes aplikaci Lidlu.