Letošní vánoční kampaně jsou jiné než v předchozích letech. Hrají na city a zmiňují koronavirus

Záběr z reklamního spotu společnosti Penny Market. Matka se synem sedí v kuchyni a povídají si Penny Market

Obchodní řetězce se pomalu ale jistě připravují na Vánoce a k tomu patří i odstartování vánoční marketingové kampaně. S reklamními spoty se roztrhl pytel a obchodníci nemilosrdně útočí na emoce diváků. Lidl ve své reklamě reflektuje koronavirus a vysílá poselství, že i změna může být dobrá věc. Vodafone sází na humor a spojuje se s hvězdou seriálu Most. Billa chce zákazníkům usnadnit přípravy na Vánoce.

Přečtěte si také

Jak se přezouvají pneumatiky? S naším návodem krok za krokem to zvládne každý
Jak se přezouvají pneumatiky? S naším návodem krok za krokem to zvládne každý

Nejde jen o zahnuté zuby

Vánoční marketingová kampaň má oproti těm ostatním jednu výhodu. Obchodníci mohou popustit uzdu kreativitě a vytvořit kampaň, která diváky skutečně chytne za srdce. I letošní spoty rozehrají emotivní strunu a některé vám možná vženou slzy do očí.

Oficiální reklamní banner k vánoční kampani Lidl s hlavním sdělením Časy se mění, Vánoce zůstávají Lidl

Časy se mění, Vánoce v Lidlu zůstávají

Loni Lidl bodoval s písní Půlnoční od Václava Neckáře. I letos se proto rozhodl vsadit na hudební produkci a spojil se s Kateřinou Marií Tichou, držitelkou ceny Anděl, která pro něj nazpívala písničku Boba Dylana. Cover verze písně The Times They Are A-Changing, v češtině Časy se mění, reflektuje celospolečenskou situaci spojenou s koronavirem a vyjadřuje přání, aby lidé na každé změně hledali i to pozitivní.

Spot, jehož hlavní myšlenka zní, že časy se mění, Vánoce zůstávají, se natáčel mimo jiné i v prodejně Lidl v Praze na Vysočanské. Od 20. 11. je reklama vysílána v televizi ve zkrácené verzi, celé video dlouhé 2:50 minut si zákazníci mohou přehrát na Youtube.

Reklamní spot Vodafone s Martinem Hofmannem v hlavní roli Vodafone

Vodafone inspiruje k darování času

Hlavní myšlenka vánoční kampaně Vodafone je jasná: nejlepším dárkem, který můžete darovat, je společně strávený čas. Ve svých reklamách, které už běží na všech platformách včetně TV, rádia, internetu, kina i prodejen samotných, nabízí televizní vysílání na 3 měsíce zdarma, vylepšené tarify i slevu na nové zařízení až 5 000 Kč.

Hlavní roli dostal Martin Hofmann, kterého známe například ze seriálu Most. Spot zároveň podporuje digitální vzdělávání seniorů prostřednictvím projektu Digitální odysea.

„Z průzkumů víme, že by senioři rádi byli online a často pro ně není ani problém koupit si potřebná zařízení. Jenže mají strach ze složitosti a z toho, že zakoupené zařízení nebudou umět ani zprovoznit. Letošní Vánoce tak chceme pojmout jinak a chceme seniorům s pomocí Nadace Vodafone darovat to nejcennější, to je kus sebe, a pomoci jim získat větší jistotu v online světě,“ popisuje ředitelka marketingu Vodafonu Simona Lišková.

Oficiální reklamní materiál společnosti Billa s hlavním claimem Recept na nejkrásnější Vánoce BILLA

Billa staví kampaň na aktivitách pro zákazníky

Dávku originality letos postrádá vánoční kampaň Billy. Její komunikační kampaň stojí především na produktech, slevách a má za cíl ulehčit zákazníkům předvánoční čas.

„Letošní Vánoce chceme našim zákazníkům co nejvíce usnadnit, proto přicházíme se sérií vánočních aktivit pro snadný nákup,“ uvedla pro Mediaguru Lucie Průšová, marketingová ředitelka společnosti Billa ČR.

První aktivitou, kterou řetězec chystá, je speciální vánoční regál s potřebami pro pečení cukroví. Kromě toho chystají obsáhlý vánoční leták, který na celých 40 stranách nabídne atraktivní ceny a bonusy na oblíbené zboží.

Záběr z reklamního spotu společnosti Penny Market. Matka se synem sedí v kuchyni a povídají si Penny Market

Penny vám přeje zlomené srdce

Reklamní spot německého řetězce Penny Market patří na video platformě Youtube k těm nejsledovanějším. Důvodem může být jeho emotivní ladění nebo netradiční vánoční přání, které vysílá ke svým zákazníkům. Součástí kampaně je i soutěž o 5 000 zážitků, jimiž se řetězec snaží mladým lockdown alespoň trochu vynahradit.

Reklama, která má necelé 4 minuty, zachycuje matku se synem, kteří nemohou spát, při nočním rozhovoru. Když se chlapec matky ptá, co si přeje k Vánocům, ona začne vyjmenovávat mladistvé zkušenosti, jichž se obvykle všichni rodiče děsí. Přeje si, aby syn nenápadně proklouzl z domova, aby měl vlastní hlavu, aby tajně uspořádal večírek, zamiloval se a nechal si zlomit srdce, zkrátka aby získal své mládí zpět a zažil vše, co mu pandemie vzala.

Santa Claus na letištní kontrole ukazuje na mobilním telefonu Covid pass Tesco

Tesco Vánoce nic nezastaví

Emoce a také spousta pozitivní energie srší z reklamního spotu britského řetězce Tesco, kterou podkresluje song od skupiny Queen Don't stop me now. Video už má na Youtube bezmála 400 tisíc zhlédnutí.

Tesco ve své reklamě, která je plná lidských příběhů, ukazuje zákazníkům, že Vánoce nezastaví nic, ani koronavirus. A když Santovi kvůli covidu hrozí, že by nemohl rozvézt dárky, ukazuje kontrole na letišti platný Covid pass.

Holčička se opírá o svého kamaráda Iggyho a dívá se ze světýlky ozářeného okna McDonald's

McDonald’s hraje na city

Velmi roztomilá a emotivní je i reklama řetězce rychlého občerstvení McDonald’s. Ten vsadil na příběh holčičky a jejího imaginárního kamaráda Iggyho. Ten ji provází celým dětstvím, jakmile ale dívka začne dospívat, na Iggyho přes všechny nové zážitky zapomene. V dospělosti si ale opět vzpomene, jak krásné bylo být dítětem, a se svým kamarádem se znovu shledává. Někteří diváci reklamu na sociálních sítích označují za tak dojemnou, že jim až vehnala slzy do očí.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz