Obchodní řetězce cílí na mladé: Jak se jim daří na TikToku?

Člověk sleduje aplikaci TikTok na telefonu v supermarketu Kupi.cz/Canva

Kaufland nedávno vstoupil na TikTok, kde se bude snažit o autentičtější a syrovější obsah než na jiných sociálních sítích. Chce se tak více přiblížit mladému publiku do 30 let – právě tato věková skupina má na TikToku největší zastoupení a jenom za poslední rok se rozrostla o dalších 5 %. Na pomoc si Kaufland vzal pražskou kreativní agenturu Story TLRS, která se specializuje na příběhy, emoce a uvěřitelnost.

Přečtěte si také

Jak na horkou čokoládu, aby chutnala jako z kavárny? Přidejte do ní jednu obyčejnou surovinu!
Jak na horkou čokoládu, aby chutnala jako z kavárny? Přidejte do ní jednu obyčejnou surovinu!

Kaufland vidí v TikToku příležitost

Velkou příležitost vidí Kaufland v tom, že ostatní řetězce v ČR zatím na TikToku nejsou a obecně tam má profil jen málo značek. Přitom popularita této platformy velmi rychle stoupá a její uživatelskou základnu už dávno netvoří jen dvanáctileté děti.

Na druhou stranu na TikToku není běžné neustále narážet na placený obsah jako na jiných sociálních sítí. Marketing Kauflandu tedy nechce nic uspěchat a plánuje začít publikací jednoho videa za týden. Tvořit ho budou přímo aktivní uživatelé této sítě, kteří mají potřebné zkušenosti a dokážou reagovat na rychle se měnící prostředí.

Mladá žena sedí na zemi v supermarketu s balíčky chipsů Pexels

„TikTok je nejrychleji rostoucí platforma z pohledu jak stráveného času, tak i počtem lidí. I proto jsme se rozhodli najít partnera, který nám s prezencí a obsahem na TikToku pomůže. Díky tomu můžeme být mezi českými TikTokery jako jedni z prvních,“ popisuje Petr Hoffmann, Head of Digital Kaufland ČR.

Už nyní má český profil řetězec tisíce lajků a najdete tu třeba videa s Robinem Foodem nebo upravený globální obsah s německou rapperkou alias Cheap Queen.

Mladý pár si fotí selfie v supermarketu Canva

Tesco připravilo výzvu #TrashTag, Lidl představil své zaměstnance

Na TikToku zatím ostatní potravinové řetězce nenajdeme, ale cílit na mladé uživatele se snaží také. Například britské Tesco už před 2 lety motivovalo generace Y a Z ke sběru odpadu výzvou #TrashTag, do které se se mohly zapojit zejména na Instagramu. Při úklidu veřejného prostoru se účastníci vyfotili nebo natočili a fotku pak pod zmiňovaným hashtagem publikovali.

Lidl se ve stejném roce snažil přiblížit mladým práci svých zaměstnanců. Šlo o součást náborové kampaně a komunikace probíhala primárně na Facebooku a Instagram Stories. V každém příběhu byla představena pracovní náplň jedné z pěti profesí v tomto řetězci.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz