IKEA hlásí i přes pandemii růst tržeb o více než 6 % a téměř třetinový podíl on-linu

Obchodní dům IKEA IKEA

Společnost Ingka Group dnes oznámila, že ve finančním roce 2021 zaznamenala maloobchodní tržby ve výši 37,4 miliardy eur, což představuje nárůst o 6,3 % v porovnání s minulým finančním rokem. Podíl on-line prodejů vzrostl z 18 na 30 %. Navzdory výzvám, které s sebou přinesla pandemie, otevřela IKEA první obchodní dům ve Slovinsku a dalších 25 nových lokalitách.

Přečtěte si také

Mikulášská nadílka. Co dát dětem do balíčku, aby nebyly zklamané
Mikulášská nadílka. Co dát dětem do balíčku, aby nebyly zklamané

Společnost Ingka Group vlastní a provozuje prodejní kanály IKEA na základě franšízových smluv se společností Inter IKEA Systems B.V. S obchodními domy ve 32 zemích jde o největšího maloobchodního prodejce IKEA a její prodeje představují přibližně 90 % maloobchodních tržeb této značky.

IKEA sází na digitalizaci

Pandemie ovlivnila už tak rychle se měnící maloobchodní prostředí omezeními a uzavíráním obchodů, což vedlo ke zrychlení digitální transformace společnosti. Přeměna obchodních domů, aby sloužily také jako zásobovací centra, ale také vylepšení webových stránek IKEA.cz a spuštění nové aplikace IKEA vedly ke zvýšení podílu on-line prodeje z 18 na 30 %.

„Jsem skutečně hrdý na to, co jsme v minulém roce dokázali – rostli jsme nejen jako společnost, ale také jako lídři a lidé. Přestože jsme se pohybovali v pro nás zcela neznámých podmínkách, i nadále jsme projevovali neuvěřitelné odhodlání a podnikavost s jasnou ambicí vytvořit lepší IKEA. Všichni zaměstnanci IKEA jsou součástí tohoto úspěchu, a protože doba je stále náročná, je důležité, abychom si i nadále zachovali optimistického ducha a odvahu,“ uvedl Jesper Brodin, generální ředitel společnosti Ingka Group.

Nové pobočky, technologie a eco-friendly přístup

IKEA otevřela svůj první obchodní dům ve Slovinsku a dalších 25 nových lokalitách, včetně inovativních zelených městských obchodních domů ve Vídni a Tokiu, a také IKEA Décoration v Paříži – první městský obchodní dům IKEA na světě, který nabízí výhradně doplňky a dekorace. Modernizace pomocí chytrých řešení a zlepšení zásobování vedlo k rychlejším dodacím lhůtám – zákazníci na mnoha trzích mohou nyní například v aplikaci IKEA skenovat výrobky, které si vyzvednou, a poté rychleji zaplatí.

Za poslední rok se navíc způsob, jakým lidé žijí, pracují a komunikují, dramaticky změnil – a zvýšila se potřeba multifunkčních a dobře uspořádaných obytných prostor. Společnost Ingka Group zaznamenala vyšší poptávku po kancelářském a venkovním nábytku a úložných řešeních.

Cílem společnosti taktéž je, aby se do roku 2030 stala klimaticky pozitivní. Na to vyčlenila 4 miliardy eur pro projekty v oblasti obnovitelné energie, aby dále snížila svou klimatickou stopu a přispěla k omezení globálního oteplování. Kromě toho je také zakládajícím členem kampaně UNFCCC Race to Zero – Retail Campaign, společně se společnostmi H&M, Kingfisher a Walmart, jejímž cílem je podpořit větší opatření v oblasti klimatu v maloobchodě.

Společnost Inter IKEA Systems B.V., která je vlastníkem konceptu IKEA a celosvětovým poskytovatelem licence IKEA, dnes rovněž oznámila celkové maloobchodní tržby IKEA ve výši 41,9 miliardy eur v rámci všech 12 skupin franšízových společností.

Finanční výsledky IKEA Česká republika budou zveřejněné až po auditu v lednu 2022.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz