Mlékárny v Česku zdraží od ledna své výrobky o dvě až tři procenta

Žena vybírá mléčné výrobky v supermarketu Canva

Včera proběhla médii zpráva o tom, že meziroční růst spotřebitelských cen se v září přiblížil pěti procentům, přičemž vyšší inflace byla naposledy v roce 2008. Nato začala řada výrobců oznamovat zvýšení cen svých produktů. Největší česká mlékárna Madeta potvrdila, že půjde s cenami nahoru až o tři procenta. A přidávají se i další významní výrobci z Česka.

Přečtěte si také

Výrobci nenápadně zmenšují objem výrobků, gramáže či ubírají procenta alkoholu tak, aby nemuseli zdražovat
Výrobci nenápadně zmenšují objem výrobků, gramáže či ubírají procenta alkoholu tak, aby nemuseli zdražovat

Mlékárna Madeta od ledna zdraží

Generální ředitel Madety Milan Teplý dnes pro ČTK potvrdil, že vyšší výrobní náklady, které ovlivňuje stále se zdražující nafta, elektřina a obalový materiál, se promítnou do cen jejich výrobků. Český spotřebitel by měl zdražení ze strany mlékárny pocítit až zkraje nového roku 2022.

Když se podívám na nárůst cen nafty a vím, kolik projezdíme za měsíc, tak tam propadneme měsíčně čtyřmi až pěti miliony korun. Když vidím nárůst cen obalového materiálu a komponentních složek výroby, tak vidím, že tam propadáme taky čtyřmi miliony měsíčně. Když se podívám na ceny energií, elektřiny a potenciálně i plynu, vidím, že to je taky významný nárůst, a ještě nevíme, kde je tomu konec. Když bude stát litr nafty 40 korun, tak si dost dobře neumím představit, že bychom to neprolili do cen výrobků na výstupu,“ hodnotí situaci kolem zvyšujících se cen Teplý. Podle slov ředitele Madety bude mít všeobecné zvyšování cen za následek pokles kupní síly v Česku a zvýší se konkurenční boj mezi českými mlékárnami a zahraničním importem.

Mapa výrobních závodů mlékárny Madeta Madeta
Mapa výrobních závodů mlékárny Madeta Krabice mléka Madeta na louce s mužskou rukou a sklenicí

Zdražovat bude také Choceňská mlékárna

Promítnout inflaci a vyšší výrobní náklady do ceny svých výrobků plánuje také Choceňská mlékárna. Podle slov ředitele společnosti Pavla Marka plánovaný nárůst zřejmě nepřevýší deset procent. Přičemž ale další zvýšení ceny může být způsobeno na straně maloobchodů, kteří inflaci budou chtít také promítnout do svých marží. „Zdražují vstupní suroviny, obaly z plastu, papíru i hliníku a doprava, firma bude také muset upravit mzdy,“ dodává Marek.

Ženy vybírají v supermarketu mléčné výrobky Canva

Agrofert zatím mlží

Také český holdingový konglomerát Agrofert operující především v odvětvích zemědělství a potravinářství bude s největší pravděpodobností zdražovat, ale podle slov mluvčího firmy Karla Hanzelky firma ještě nechce říct konkrétní čísla. „Zatím nebudeme konkrétní. O jakékoliv úpravě cen budeme samozřejmě nejprve jednat s našimi odběrateli a budeme hledat společná řešení,“ sdělil mluvčí.

Tip: Stáhněte si do svého mobilního telefonu aplikaci nákupního rádce Kupi.cz a budete mít všechny akční letáky v kapse. Aplikace vás automaticky upozorní, až bude váš oblíbený výrobek ve slevě v některém z obchodů.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz