Už jste navštívili nějakou pop-up prodejnu? Trend, který láká na zážitky z nákupu

Pop-up shop Veuve Clicquot Westfield Chodov

Dnešní doba přeje nejen e-shopům, ale i dočasným projektům. V retailu tedy mají šanci uspět zajímavé pop-up story, které dopřejí zákazníkovi netradiční zážitek z nákupu. Pak už stačí jen atraktivní místo a slevové akce nebo dárky k nákupu.

Přečtěte si také

Jak v obchodě rozeznáte kůži od koženky?
Jak v obchodě rozeznáte kůži od koženky?

Jak v obchodě rozeznáte kůži od koženky?

Nový rozměr nakupování

Pop-upy v nákupních centrech si často otevírají značky, které jinak fungují primárně online. Nejvíce se tento formát osvědčil zejména pro testování nových produktů nebo přímou interakci se zákazníkem a získávání zpětné vazby.

„Zájem o otevření pop-up kiosků v posledních měsících ze strany našich partnerů výrazně roste. Kromě samotných pop-upů ve smyslu prodejního kanálu je od uvolnění restrikcí velká poptávka také po vícedenních brandových eventech. Partneři tyto dva koncepty také často kombinují,“ potvrzuje marketingová manažerka Westfield Chodov Petra Valentová.

Moët & Chandon

Pop-upy slaví úspěch v různých odvětvích

Pokud jde o jednotlivé segmenty, velký zájem je nejen na poli módy a doplňků, ale i kosmetiky, elektroniky, potravin nebo nápojů. A z hlediska časového období se krátkodobé pronájmy prodejcům nejvíce vyplatí před Vánoci, případně během představování novinek. Některé pop-up story můžete navštívit celé měsíce, jiné pouze týden. Většinu z nich najdete v největších pražských obchodních centrech, tedy ve Westfield Chodov a OC Nový Smíchov.

Nemusí se vždy jednat jen o luxusní zboží, ale nejvíc z pop-upů profitují firmy se silným brandem, které staví na loajalitě a emocích zákazníků. V České republice k nim patří například Nespresso, Veuve Clicquot, Herbadent, Dedoles nebo Samsung.

Inspirace ze zahraničí

Pop-up storům se dnes daří po celém světě. Například dočasně otevřená prodejna Something Like That v Mall of the Emirates v Dubaji připomíná spíše výstavu než concept store. Její tvůrci vsadili na kombinaci jednoduchých až strohých prostor s výraznými detaily a barvami. Tradiční arabské prvky se tu mísí s moderní recyklací a celkově tak vzniká koláž módy, designu a kreativity.

Sál s okny v arabském stylu, neomítnutými zdmi a věšáky a figurínami s oblečením Something Like That

Udržitelná značka Pangaia se zase rozhodla pro otevření londýnské pop-up prodejny inspirované krásami přírody. Pracuje tedy se sedmi barvami duhy, které osvětlují heptagonální bílý prostor. O zbytek barevných vjemů se postará kolekce ve stejném duchu.

Pangaia

A ve Velké Británii se nedávno objevil ještě další populární pop-up. Stála za ním značka ginu Bombay Sapphire a měl podobu retro supermarketu, na kterém se podíleli i známí umělci – ilustrátoři, grafičtí designéři nebo keramici. Všechny produkty byly dostupné i online, a tedy velmi rychle vyprodané. Veškerý výtěžek putoval na podporu umělců poškozených pandemií.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz