Zákazníci stále častěji vyhledávají potraviny bez přidaného cukru

Koblihy v misce, čokoláda a gumoví medvídci Pixabay

Společně s rozvojem zdravého životního stylu se rozšiřuje také trend potravin bez přidaného cukru. V mnoha potravinách se cukr již přirozeně vyskytuje a tělo ho snadno zpracuje. Přidaný cukr však představuje prázdné kalorie, které nemají žádný prospěch. Proč ho firmy využívají a jak moc cukr škodí?

Přečtěte si také

Kombucha: Co je to za nápoj a jak ho připravit krok za krokem?
Kombucha: Co je to za nápoj a jak ho připravit krok za krokem?

Přidaný cukr je špatný a zákazník to ví

Zatímco v minulosti ukládali lidé do košíku kdeco, dnes se tam často dostanou jen potraviny, jejichž složení důkladně zanalyzuje zrak spotřebitele. Co vlastně lidé nejčastěji kontrolují? Je to především obsah cukru.

Téměř každý si dokáže hravě spočítat obsah cukru ve slazené minerálce, v jogurtu nebo sušenkách. Snadno tak dojdeme k šokujícím číslům. Cukrovinky se běžně skládají i z více než poloviny z cukru. Výrobci nicméně vědí, že zákazníci kontrolují složení stále častěji, a to vede k trendu potravin bez přidaného cukru. Nejen, že na to zákazníci slyší, ale často si neváhají za potraviny bez přidaného cukru připlatit.

Miska müsli kaše a sklenice s džusem Pixabay

Pozor na potraviny, které se zdravě pouze tváří

Velké množství cukru lze bohužel nalézt i v mnoha potravinách, které se tváří jako zdravé a pro hubnutí. Mnoho lidí je v šoku, když jejich jogurtový nápoj, müsli tyčinka nebo třeba ovesná kaše obsahuje velké množství cukru. A ten má navíc jednu ošklivou vlastnost – poté, co se dostane do krve, tělo ho rychle využije a když ho nespálí, promění ho v tukové zásoby.

Zažeňte chuť na sladké zdravěji

Kupte se slevou Mango.

Porovnat slevy

Kolik cukru je v pořádku?

Světová zdravotnická organizace doporučuje za den nekonzumovat více než 50 gramů cukru, tedy zhruba množství 5–10 čajových lžiček. Toto množství můžete lehce překonat například vypitím slazené limonády.

Nadměrná konzumace cukru zvyšuje riziko srdečních chorob, diabetu 2. typu a urychluje proces stárnutí pokožky. Pokud se chcete vyhnout jeho možným nežádoucím vlivům na váš organismus, je vhodné snažit se doporučené denní množství cukru nepřekračovat. Ne náhodou jsou informace o složení často velmi malým písmem a někdy je třeba je hledat na těžko přístupných záhybech produktu.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz