Řetězce staví před svými prodejnami dětská i workoutová hřiště a zakládají sady

Rákosníčkovo hřiště Lidl Lidl

Potravinové řetězce si moc dobře uvědomují, do jaké míry zasahují a ovlivňují životní styl nás všech. I proto se celá řada z nich věnuje mimo jiné různě zaměřeným společensky odpovědným projektům. Na vlastní pěst tak například budují dětská či workoutová hřiště nebo alespoň přispívají obcím a městům na podobné iniciativy. S jejich pomocí tak stále přibývají po České republice místa pro aktivní trávení volného času nejen dětí, ale i dospělých. Jedním z důvodů je, že chtějí přilákat více zákazníků.

Přečtěte si také

5 hlavních příčin, proč máme pupínky na obličeji i v dospělosti
5 hlavních příčin, proč máme pupínky na obličeji i v dospělosti

Venkovní posilovny má Kaufland v několika městech

Obliba tzv. workoutů (cvičení ve venkovních posilovnách) mezi lidmi stále narůstá, a tak se tato místa s posilovacími stroji pod širým nebem objevují jako houby po dešti: v parcích, na vesnicích, u komerčních rybníků a jezer, dokonce i na některých turistických trasách. I proto se společnost Kaufland Česká republika, která své společensky odpovědné projekty dlouhodobě zaměřuje na podporu aktivního životního stylu, rozhodla přispět Uherskému Hradišti na vybudování právě jednoho takového hřiště pro dospělé. Stát bude v parku Za Plotem v areálu bývalých kasáren.

Podpoře výstavby a vzniku venkovních posiloven se Kaufland věnuje už několik let. S jeho pomocí tak v minulosti vzniklo například workoutové hřiště v Karviné či v Hodoníně a došlo k modernizaci workoutového hřiště v Čermákových sadech v Rakovníku.

Workoutové hřiště Kaufland Kaufland

Lidl vsází na osvědčená Rákosníčkova hřiště

V rámci společenské odpovědnosti se už celou řadu let zaměřuje společnost Lidl primárně na pomoc dětem. I proto zahájila v roce 2012 projekt s názvem Rákosníčkova hřiště. Cílem bylo navýšit počet míst, kde mohou děti aktivně a přitom bezpečně trávit svůj volný čas. Projektem se nadchl a podpořil ho i Zdeněk Smetana, autor známé kreslené postavičky Rákosníčka, podle něhož jsou hřiště také pojmenována.

Během následujícího roku vystavěl Lidl hřiště ve městech po celé České republice a pro pozitivní ohlasy veřejnosti se rozhodl v této iniciativě pokračovat, a dokonce ji ještě o něco posunout – v roce 2013 už totiž o umístění dalšího hřiště rozhodlo hlasování veřejnosti. Do roku 2019 postavila společnost Lidl celkem 100 dětských hřišť.

Lidé přestřihávají pásku při otevíraní nového dětského hřiště Billa

Zlepšovat okolí pomáhají i ostatní: Billa a Tesco

V Říčanech u Prahy vyrůstají hned dva ovocné sady a nová listnatá alej Na Vysoké. Za projektem, který napomáhá vracet původní ovocné dřeviny zpět do krajiny, stojí společnost Billa. Kromě toho zafinancovala společnost také vybudování nového griloviště a dětského hřiště v Říčanech.

V rámci aktivity „Vy rozhodujete, my pomáháme“ přispěla společnost Tesco na obnovu dětského hřiště ve dvoře Azylového domu pro matky s dětmi v tísni v Uherském Brodě. Tesco přitom podporuje mnoho různorodých iniciativ po celé ČR, které se do projektu Vy rozhodujete, my pomáháme přihlásí. Návrhy od lidí zveřejní na svých stránkách a v regionálních prodejnách, kde pak každý může svým hlasem podpořit projekt, který ho zaujme nejvíc. Nápad s nejvíce hlasy Tesco finančně podpoří.

Důvodů, proč řetězce zakládají nová hřiště a volnočasová místa, je několik. Jedním z nejzásadnějích je marketingová strategie, která cílí na mladé rodiny s dětmi. Řetězce staví hřiště v městských zástavbách v těsné blízkosti svých prodejen, kde jim vzniká další prostor pro umístění svého loga a reklamních stojanů lákajících na slevové akce a výhodné nákupy.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz