Módní novinky: Bunda, která umí telefonovat a oblečení, co vás odmění v aplikaci za to, že ho nosíte

Žena s brýlemi a vizualizací dat a dalších technologií kolem ní Canva

Pojem nositelná elektronika se v posledních letech přesunul ze světa sci-fi až do reality všedních dní. Tak, jak se zlepšovaly funkce této elektroniky, byl čím dál tím víc kladen důraz na jejich vzhled. Bylo jasné, že reakce největších módních domů na sebe nenechá dlouho čekat. Brzy se začaly objevovat chytré náramky, chytré hodinky a další nositelná elektronika módních značek, které více než na funkčnost dbaly na design.

Přečtěte si také

Biologicky rozložitelné: trend, který postupně ovládá trh. Pro někoho svědomí, pro jiné byznys
Biologicky rozložitelné: trend, který postupně ovládá trh. Pro někoho svědomí, pro jiné byznys

On-line svět a módní průmysl

Tempo vývoje technologií musela nejedna módní značka přijmout a možná této vlny trendu spíše využít. První krok logicky bylo využít technologií k prodeji svých produktů. Online prodej velmi rychle zastínil zkušební kabinky obchodů a přesunul výběr oblečení na internet.

K raketovému růstu e-shopů dopomohl loňský celosvětový lockdown, který v podstatě přinutil na internetu nakupovat i ty, kteří stále spoléhali na kamenné prodejny. Celosvětově znamenal tento růst 28 % a v samotném Česku se objem nákupů on-line zvedl o čtvrtinu na cca 200 miliard korun ročně.

Propojování různých oborů

Prodej oblečení přes e-shop dovolil použít část aplikací, které se vyskytovaly v jiném odvětví ekonomiky. Například automobilové konfigurátory byly jistě inspirací pro Ralf Lauren, Baťu a mnoho dalších, kteří dovolí svým zákazníkům nakonfigurovat si jejich vysněný kousek přesně podle sebe. Nejen barvu a velikost jak bylo zvykem, ale i různé střihy, kombinace, šití, materiály a mnoho dalšího je dnes možné v těchto konfigurátorech najít.

Žluto-červené tenisky od značky Adidas, které zvládají měřit rychlost svého nositele Adidas

Z nositelné elektroniky až po elektronické oblečení

Některé značky šly však ještě dál a místo používání technologií pro prodej svých módních kolekcí udělali elektroniku z oblečení samotného.

  • Například kopačky ADIDAS F50 jsou vybaveny systémem miCoach, který dokáže měřit rychlost během tréninků a pomocí počítače s daty dále pracovat v aplikaci.
  • Nová řada oblečení Tommy Jeans Xplore vás díky spárování s telefonem v aplikaci odměňuje za to, jak často ji nosíte. Mezi odměnami se pak nacházejí vstupenky na koncerty, módní přehlídky, přístup do archivů módní značky a pochopitelně nechybí ani slevy na další produkty Tommy Hilfiger.
  • Levis ve spolupráci s Google vytvořil speciální bundu, kterou můžete ovládat svůj telefon přímo z rukávu této denimové ikony. Dovoluje nastavení až 4 gest, kterými dáváte pokyny svému telefonu.
Dva muži v mikináach Tommy jeans Xplore koukají na mobilní telefon TommyHilfiger

Budoucnost bude patřit technologiím

Věříme, že v dalších letech bude čím dál tím více firem využívat tyto technologie k tomu, aby propojily módu a inovace. Nejedna značka spolupracuje s univerzitami po celém světě, aby tak společně našly zajímavé využití nositelných technologií pro své zákazníky.

Jaký máte pohled na technologie v oděvnictví? Napadá vás nějaká zajímavá myšlenka, jaké chytré oblečení by mohlo být hitem? Napište nám své tipy do komentářů.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz