7 důvodů, proč denně chodit 30 minut: Snížíte riziko infarktu, obezity a zbavíte se stresu

Chůze prospívá zdraví i psychice Depositphotos

Trpíte bolestmi kloubů, srdečními problémy, stresem, depresí nebo obezitou? Chodit 30 až 60 minut denně je jednou z nejlepších věcí, kterou můžete udělat pro své zdraví, tělo i mysl. Máme pro vás rovnou 7 důvodů, proč byste měli obout tenisky a vyrazit ven na procházku. Tak hurá na to!

Přečtěte si také

Rohlík i Košík mění pravidla objednávání: limit 35 položek na nákup a jen jedna objednávka denně
Rohlík i Košík mění pravidla objednávání: limit 35 položek na nákup a jen jedna objednávka denně

Proč je chůze tak důležitá?

Každý desátý člověk na zemi je obézní. Populace tloustne, je stíhaná infarkty a mozkovými mrtvicemi. A pravidelná chůze je přitom to nejmenší, co mohou lidé udělat proto, aby byli fit. S čím vším vám může pomoct?

1. Zlepšuje zdraví srdce

Lidé, kteří pravidelně chodí alespoň půl hodiny denně, mají podstatně menší riziko srdečních onemocnění, infarktu či mrtvice.

2. Pomůže vám zhubnout

Ne každý má čas nebo možnost chodit do fitka. To ovšem není potřeba – chůze je totiž nejpřirozenější cestou k hubnutí.

Vaše spalování kalorií bude záviset na:

  • rychlosti chůze
  • vzdálenosti jakou ujdete
  • vaší váze
  • terénu (při chození do kopce se kalorie spálí podstatně rychleji)

Tip: Hlídejte si svou chůzi i kolik při ní spalujete kalorií. Doporučujeme využívat Fitness náramek.

Fitness náramek pohlídá váš pohyb za vás Pixabay

3. Snižuje riziko vážných onemocnění

Krátká procházka po jídle může pomoci snížit hladinu cukru v krvi – a chůze pravidelná, ta sníží riziko vzniku cukrovky klidně i o 60 %. A snižuje se i pravděpodobnost vzniku rakoviny prsu. Čas na krátkou procházku byste si tedy měli najít každý den.

4. Zmírňuje bolesti kloubů

Trápí vás bolesti kloubů, ale chcete se udržovat fit? Rozhodně není vhodné, abyste chodili běhat či se trápili posilovně. Chůze nicméně posiluje svaly, které klouby drží, díky čemuž se vaše bolesti zmírní.

5. Udržuje zdravé nohy

Chůze se správnou technikou je prevencí plochých nohou a dokáže zlepšit i stav vaší nožní klenby. Navíc je také skvělou prevencí křečových žil.

Rychlá chůze udržuje zdravé nohy a klouby Pixabay

6. Zlepšuje psychický stav

Chůze má také překvapivý a dramatický vliv na psychiku. 

  • Zlepšuje náladu, 
  • napomáhá k odbourávání stresu,
  • zabraňuje demenci,
  • zlepšuje paměť.

7. Dodává vitamín D

Nedostatkem vitamínu D trpí v současnosti mnoho lidí. A přitom je tato látka pro tělo velmi důležitá – ovlivňuje například zdraví kostí či imunitní systém. Pokud jej tedy chcete získat trochu navíc, chůze (obzvláště v dopoledních hodinách) je tou ideální volbou.

Tak nazout boty a hurá na procházku

Chůze je levná a efektivní forma cvičení. Pokud nepatříte mezi ty šťastlivce, které chození „prostě baví“, zkuste se zamyslet nad těmito argumenty, proč pravidelně chodit.

Vše, co potřebujete na vaše procházky, je pár pohodlných bot a příjemného oblečení. Navštivte Kupi.cz a vyberte si z mnoha tipů na vhodné zboží v akci

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!