Váháte při výběru potravin? Jedno logo vám může mnohé napovědět

Co vám může pomoci při výběru potravin? Muniga

Ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka jsou rozdána. Podívejte se, kdo u spotřebitelů vyhrál, a nechte se inspirovat při příštím nákupu.

Přečtěte si také

AŽ 67 000 Kč za rok vás může stát protékající toaleta. Opravu přitom zvládne každý svépomocí
AŽ 67 000 Kč za rok vás může stát protékající toaleta. Opravu přitom zvládne každý svépomocí

Soutěžilo se v desítkách kategorií

O ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka letos zabojovalo 196 nominací v 60 kategoriích, mezi nimiž nechyběly například Alkohol, Cereálie, Cukrovinky, Čokoláda, Káva, Koupelová kosmetika, Krmiva, Balené maso, Papírový program či Těstoviny.

Dále také nově přibyly kategorie, které reagují na současné trendy, to znamená: Bezlaktózové potraviny, Bezlepkové pečivo, Vegetariánské a veganské potraviny i další, které se zaměřují na ekologicky zaměřené spotřební a drogistické produkty.

Zástupci vítězných produktů přebrali ocenění. Muniga

Kdo vyhrál?

Hodnocení nových produktů bylo provedeno na základě spotřebitelského průzkumu realizovaného v měsíci květnu 2021 výzkumnou společností Nielsen IQ. Jak už bylo uvedeno výše, respondenti hodnotili v 60 kategoriích 196 novinek, které byly uvedeny na trh v období leden 2020 až květen 2021.

V každé kategorii soutěžili minimálně tři konkurenti a při výběru respondentů byly zohledněny mnohé aspekty, jako je třeba složení domácnosti nebo přítomnost zvířete.

Respondenti měli možnost hodnotit vlastnosti novinek, přičemž z průzkumu vyplývá, že nejdůležitějším znakem u nového produktu je chuť/funkčnost, pak kvalita, na třetím místě je obal a na čtvrtém značka. Pro ty, co novinku neznali, byl nejvýznamnějším atributem obal, který následovala kvalita a značka.

Absolutním vítězem se stala smetáková řada Spontex Green, která je celá vyrobená z recyklovaných materiálů.

První místa ve své kategorii pak obsadily tyto výrobky:

  • Alkohol –⁠ Republica od Stock Plzeň-Božkov
  • Balené vody –⁠ Mattoni v plechovce
  • Cereálie –⁠ Granola müsli maca & cacao od značky Wild & Coco
  • Káva –⁠ Nescafé Black Roast
  • a řada dalších.

Větší důraz na zdraví i ekologii

Z výsledků je jasné, že vzniká více zboží, které se zaměřuje na zdravý životní styl. Jde například o potraviny se sníženým obsahem cukru i veganské výrobky. Větší tlak je napříč kategoriemi pozorovatelný také ve směru ekologie a udržitelnosti.

„Novinky, které letos ve spotřebitelském průzkumu bojovaly o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka v jednotlivých kategoriích, jsou převážně vyrobeny z udržitelných zdrojů, recyklovaných materiálů, mají eko-friendly obaly či složení (především drogerie) a nebojí se tím pochlubit,“ říká Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz