Váháte při výběru potravin? Jedno logo vám může mnohé napovědět

Co vám může pomoci při výběru potravin? Muniga

Ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka jsou rozdána. Podívejte se, kdo u spotřebitelů vyhrál, a nechte se inspirovat při příštím nákupu.

Přečtěte si také

9 zapomenutých vánočních tradic. Přinesou vám štěstí, bohatství i lásku
9 zapomenutých vánočních tradic. Přinesou vám štěstí, bohatství i lásku

Soutěžilo se v desítkách kategorií

O ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka letos zabojovalo 196 nominací v 60 kategoriích, mezi nimiž nechyběly například Alkohol, Cereálie, Cukrovinky, Čokoláda, Káva, Koupelová kosmetika, Krmiva, Balené maso, Papírový program či Těstoviny.

Dále také nově přibyly kategorie, které reagují na současné trendy, to znamená: Bezlaktózové potraviny, Bezlepkové pečivo, Vegetariánské a veganské potraviny i další, které se zaměřují na ekologicky zaměřené spotřební a drogistické produkty.

Zástupci vítězných produktů přebrali ocenění. Muniga

Kdo vyhrál?

Hodnocení nových produktů bylo provedeno na základě spotřebitelského průzkumu realizovaného v měsíci květnu 2021 výzkumnou společností Nielsen IQ. Jak už bylo uvedeno výše, respondenti hodnotili v 60 kategoriích 196 novinek, které byly uvedeny na trh v období leden 2020 až květen 2021.

V každé kategorii soutěžili minimálně tři konkurenti a při výběru respondentů byly zohledněny mnohé aspekty, jako je třeba složení domácnosti nebo přítomnost zvířete.

Respondenti měli možnost hodnotit vlastnosti novinek, přičemž z průzkumu vyplývá, že nejdůležitějším znakem u nového produktu je chuť/funkčnost, pak kvalita, na třetím místě je obal a na čtvrtém značka. Pro ty, co novinku neznali, byl nejvýznamnějším atributem obal, který následovala kvalita a značka.

Absolutním vítězem se stala smetáková řada Spontex Green, která je celá vyrobená z recyklovaných materiálů.

První místa ve své kategorii pak obsadily tyto výrobky:

  • Alkohol –⁠ Republica od Stock Plzeň-Božkov
  • Balené vody –⁠ Mattoni v plechovce
  • Cereálie –⁠ Granola müsli maca & cacao od značky Wild & Coco
  • Káva –⁠ Nescafé Black Roast
  • a řada dalších.

Větší důraz na zdraví i ekologii

Z výsledků je jasné, že vzniká více zboží, které se zaměřuje na zdravý životní styl. Jde například o potraviny se sníženým obsahem cukru i veganské výrobky. Větší tlak je napříč kategoriemi pozorovatelný také ve směru ekologie a udržitelnosti.

„Novinky, které letos ve spotřebitelském průzkumu bojovaly o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka v jednotlivých kategoriích, jsou převážně vyrobeny z udržitelných zdrojů, recyklovaných materiálů, mají eko-friendly obaly či složení (především drogerie) a nebojí se tím pochlubit,“ říká Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz