Nákup oblečení online jako nový standard. Budoucnost módního průmyslu je v digitálu

Budoucnost módního průmyslu je v digitálu! Canva

Dlouhotrvající koronavirová pandemie přiměla mnoho obchodů s kamennými prodejnami založit e-shopy a zaměřit svou pozornost na prodej v online prostředí. Online nákupy se rychle staly standardem, kterému se musely přizpůsobit i módní značky a prodejny s oblečením. Ty, které zariskovaly, teď sklízí úspěch - šikovně nastavenou digitalizací dokázaly své prodeje posílit.

Přečtěte si také

Jak na domácí pěstování levandule a na co všechno se tato voňavá a zdraví prospěšná bylina dá využít?
Jak na domácí pěstování levandule a na co všechno se tato voňavá a zdraví prospěšná bylina dá využít?

Budoucnost celého fashion průmyslu je digitální. Doba přála digitalizaci v různých odvětví již dlouho před koronavirem, ten ovšem celý proces ještě více urychlil.

Zrychlení digitalizace ve fashion průmyslu

Podle Laurenta Mainila, generálního ředitele firmy Crunch Analytics zabývající se analýzou dat a aplikací s velkým přesahem do fashion průmyslu, odstartoval covid v oděvním průmyslu velmi důležitý trend, a to zrychlení digitalizace.

  • Crunch Analytics pomáhá maloobchodníkům v módním průmyslu interpretovat údaje o jejich zákaznících a používat je při každodenních činnostech – tedy optimalizovat e-shopy tak, aby byly přínosné pro prodejce i zákazníky.

Je tradiční model prodeje v ohrožení?

Digitalizace a přechod na online nákup a prodej byly nezbytnou nutností pro mnoho módních řetězců během lockdownu. Každý obchodník má za cíl, aby byl alespoň jeden jeho prodejní kanál stále otevřený. Může však digitalizace z dlouhodobého hlediska nahradit tradiční maloobchodní model? „Digitalizace nikdy nenahradí klasický nákupní model, ale zásadně ho změní,“ zdůrazňuje Mainil.

Budoucnost módního průmyslu je v digitálu Canva

Digitalizace dokáže posílit kamenný obchod

I přes veškerou digitalizaci přetrvává oblíbenost klasického nakupování v kamenném obchodě či nákupním centru. Zákazník si rád oblečení vyzkouší a ujistí se, zda mu velikost padne.

Avšak místo klasického nákupu, kdy se musíte zdržovat cestou, a posléze i zatěžovat s taškou, můžete raději využít výhod online nakupování a danou věc si koupit přes e-shop a nechat si ji pohodlně dovézt až domů. Myšlenka pobočky coby obchodního domu, kde si oblečení vyzkoušíte a poté si ho vezmete s sebou, bude tak za pár desetiletí dost možná úplně zastaralá.

Nový e-shop a změna obchodní strategie se pražské prodejně Skříň vyplatila Skříň / Instagram

Podobně na situaci zareagovala i pražská prodejna Skříň, která nabízí zákazníkům zboží luxusních módních značek jako jsou Gucci, Louis Vuitton, Hermés, Burberry a další. „Když nás minulý rok v březnu vláda uzavřela, nikdo nevěděl, co se bude dít. Doba byla nejistá a prodejna uzavřená, my jsme ale tuto dobu využili ve prospěch naší značky," popisuje Kristýna Valoušková z PR týmu prodejny Skříň. „Během prvních měsíců jsme změnili strategii a naše služby jsme přesunuli v maximální míře do online prostoru. Vytvořili jsme nový e-shop a rozšířili služby našim zákazníkům. Tato investice byla sice riskantní, ale vyplatila se," dodává.

Maloobchodníci se musí na online prodej připravit

Mainil má jasno – model prodeje ve fashion odvětví se od doby koronaviru zásadně a trvale změnil. „Zákazníci objevili online kanál a ten už nezmizí,“ říká. „Maloobchodníci s módou na to budou muset reagovat. Tlak online segmentu se výrazně zvýší. Ti, kdo to očekávají, se s ním budou moci vyvíjet a doufejme, že z toho budou také těžit. Ti, kteří budou i nadále vzdorovat, skončí,“ předpovídá Mainil.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz