Online prodej potravin táhne, Globus staví nové výdejny. Kdo další zvažuje e-shop?

Nové e-shopy a víc výdejních míst. Obchodní řetězce rozšiřují své pole působnosti giessener-anzeiger.de

Zájem zákazníků o online nákup potravin rapidně vzrostl během pandemie. Obchodní řetězce zareagovaly na poptávku poměrně rychle a pružně, své nové služby neustále zdokonalují. Zvyšuje se počet výdejních míst, rozšiřuje se sortiment dostupný online a otevírají se dokonce i výdejní boxy.

Přečtěte si také

Co s rajčaty, která nestačila dozrát? Vyzkoušejte 3 způsoby, jak je doma nechat zčervenat
Co s rajčaty, která nestačila dozrát? Vyzkoušejte 3 způsoby, jak je doma nechat zčervenat

Globus postaví víc výdejních míst

Maloobchodní řetězec Globus se po pilotním úspěšném testování služby Click&Go ve své pobočce na Zličíně rozhodl v jejím nabízení pokračovat. Plánuje ji dokonce postupně rozšířit i do svých ostatních obchodů.

Už letos mohou být spuštěna tři další výdejní místa a následovat bude jejich výstavba i v dalších z celkem 15 obchodů, které Globus v ČR má. V Praze by měl vzniknout minimálně jeden z letos plánovaných Pick Up pointů, a to pravděpodobně na pobočce v Čakovicích. O umístění dalších dvou se zatím uvažuje, ve hře jsou i hypermarkety mimo Prahu. Doručování domů spolu se spuštěním online prodeje ale rozjet neplánuje.

COOP zavádí výdejní boxy

Do rozvážení objednaných nákupů domů se nehrne ani skupina COOP, do jejíhož e-shopu se už při spuštění zapojilo přes 500 prodejen a další se stále přidávají. Online nákup umožňuje služba COOP BOX (v zahraničí známá více pod názvem Click & Collect), díky které si zákazník nakoupí na pár kliknutí a nákup si následně buďto vyzvedne na prodejně, nebo ve výdejním boxu. Výdejní boxy mají sloužit především zákazníkům, kteří nemají tuto prodejnu v blízkosti svého bydliště. Mohou tak částečně nahradit dovoz objednaného zboží domů a zpřístupnit tak ještě víc nákupy i pro lidi žijící například na venkově.

Za nákupem potravin už není nutné chodit do obchodů Canva

E-shopový prodej nejznámějších obchodních řetězců odstartovalo už v roce 2012 Tesco. V roce 2017 se pak k němu přidal Lidl s tím, že online je možné nakoupit zatím jen nepotravinářské zboží. O rok později začal své výdejní místo testovat také právě Globus, pilotní projekt spustil na své zličínské pobočce.

Největšího zájmu o tuto službu se ze strany zákazníků dočkaly hypermarkety vloni, s nástupem pandemie. Zájem vzrostl natolik, že některé výdejní pobočky nejsou schopné odbavit všechny objednávky zákazníků, nejčastěji z důvodu nedostatku lidských zdrojů.

Vstup do online zvažují i ostatní

Během první vlny pandemie oznámil také Albert, že i on se chystá vstoupit s vlastním e-shopem do online prostoru. Kdy k tomu dojde, není zatím jasné. Rozšíření do online světa plánují také další obchodní řetězce jako Penny Market nebo BILLA, oba ze stejné německé skupiny Rewe Group. Kaufland to prozatím vyřešil spoluprací s e-shopem Košík.cz, na kterém nabízí na 700 svých produktů.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz