Zpráva jako dělaná pro Suchý únor: V loňském roce se v Česku vypilo o 2,4 milionu litrů lihovin méně. V článku vám prozradíme, proč konzumace alkoholu klesla, ale také to, jestli Češi doma raději pijí pivo, nebo víno. A když už je ten Suchý únor, dáme vám i tipy na nealkoholické nápoje v akci.
Za meziročním poklesem o 4,3 % neboli v absolutním čísle 2,4 milionu litrů lihovin stojí především 2 skutečnosti, které úzce souvisejí s onemocněním covid-19:
V loňském roce došlo k uzavření hranic, kvůli čemuž výrazně ubylo turistů. Ti si přitom rádi zašli na drink, nebo si rovnou koupili suvenýr v podobě českého alkoholu. V období koronaviru ovšem přestali jezdit, takže lahve zůstávaly v regálech prodejen.
Vláda rozhodla o uzavření gastronomických zařízení – jenže právě v nich se konzumuje znatelný objem alkoholu. Však si vzpomeňte, kde jste rádi trávili páteční nebo sobotní večery.
Dle průzkumu agentury Nielsen ovšem poptávka po alkoholu v maloobchodu vzrostla – to se dalo čekat, jelikož jediná možnost, kde pít alkohol, je doma. Došlo tak k meziročnímu růstu o 6 % u lihovin a piva. A také se ukázalo, že Češi doma raději pijí víno, jelikož poptávka po něm vzrostla o 11 %.
Kupte se slevou Nealkoholické pivo Birell.
Přejete si, aby číslo vypitého alkoholu ještě více klesalo? Zapojte se do Suchého únoru – a protože vás chceme podpořit, poradíme vám, po jakých nealkoholických nápojích se teď třeba podívat..